گزینه جدی وزارت ارشاد مشخص شد؟

فروردین ۱۴۰۳

در حالی که زمان بسیاری به معرفی کابینه حسن روحانی باقی نمانده و بر اساس بعضی نقل قول ها قرار است در مراسم تحلیف اعضای پیشنهادی دولت تازه هم معرفی شوند خبرهایی تازه‌ در این مورد انتشار یافته است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ به نقل از مثلث‌آنلاین، از میان گزینه‌های موجود، علی جنتی برای تصدی وزارت ارشاد نهایی شده است.

علی جنتی فرزند آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان، از دانش‌آموختگان مدرسه حقانی قم است. او پیش از انقلاب در مبارزه مسلحانه علیه حکومت وقت ایران فعال بود و ناچار به خروج از ایران شد و تا هنگام پیروزی انقلاب در کویت زندگی می‌کرد. در سال ۱۳۵۹ رئیس صدا و سیمای استان خوزستان و در سال ۱۳۶۳ استاندار خوزستان شد. وی در سال ۶۷ ریاست دفتر اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس را بر عهده گرفت و در دوران ریاست جمهوری هاشمی به استانداری خراسان و سپس سفارت ایران در کویت برگزیده شد و تا پایان دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی در این مقام باقی ماند. با پیروزی محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۴ وی از کویت فراخوانده و به عنوان معاون سیاسی وزیر کشور مصطفی پورمحمدی منصوب شد اما در آستانه انتخابات شوراها و مجلس خبرگان در سال ۱۳۸۵، از این سمت کنار گذاشته و بار دیگر به عنوان سفیر به کویت فرستاده شد که در سال ۱۳۸۹ نیز از این مقام برکنار شد.

پیش از علی جنتی، گفته می‌شد احمد مسجد جامعی شانس بالایی برای تصدی پست وزارت ارشاد دارد اما گفته می‌شود پیشنهاد‌هایی به او شده است تا در شورای شهر تهران بماند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.