گسترش بیش از پیش روابط تهران – آستانه، محور گفت وگوها است

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

گسترش بیش از پیش روابط تهران – آستانه، محور گفت وگوها است

ایران > دولت – ممتازنیوز:
دکتر حسن روحانی رییس جمهوری در صدر یک هیات عالی رتبه سیاسی و اقتصادی، شامگاه دوشنبه به دعوت رسمی رییس جمهوری قزاقستان وارد آستانه پایتخت این کشور شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری٬ حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری در فرودگاه آستانه مورد استقبال رسمی یرلان ادریس اف وزیر امور خارجه قزاقستان قرار گرفت.

نورسلطان نظربایف رییس جمهوری قزاقستان صبح سه‌شنبه در  آکوردا کاخ ریاست جمهوری این کشور، به طور رسمی از دکتر روحانی استقبال می‌کند.

دکتر روحانی در فرودگاه آستانه با ابراز خرسندی از سفر به کشور دوست و برادر قزاقستان گفت که در ملاقات‌های خوبی که در بیشکک و شانگهای با همتای قزاق خود داشته، دو طرف به توافق‌های خوبی رسیدند که روز سه‌شنبه در خصوص این توافق‌ها و راههای گسترش بیش از پیش روابط تهران – آستانه با رییس جمهوری قزاقستان گفت وگو خواهد کرد.

رییس جمهوری با اشاره به امکانات و توانمندی‌های دو کشور برای گسترش همکاری‌ها ابراز امیدواری کرد که این سفر سرآغاز خوبی برای توسعه روابط همه جانبه دو کشور باشد.

وزیر خارجه قزاقستان نیز در این دیدار گفت: آقای نظربایف به دلیل اهمیت فوق‌العاده ایران اسلامی در منطقه و جهان شخصا در مراسم تحلیف جنابعالی شرکت کرد و ما علاقه مند به گسترش همکاریهای دو جانبه هستیم.

ادریس اف با اشاره به همراهی عمده وزیران اقتصادی و تجار بخش خصوصی در این سفر، اظهارداشت: حضور هیات بزرگ اقتصادی ایران در این سفر نشان دهنده علاقه‌مندی و آمادگی دو کشور برای گسترش همکاری‌های همه جانبه بویژه در عرصه اقتصادی است.

وی با تاکید بر اینکه ایران با تاریخ و توانمندی‌های فوق‌العاده اش در عرصه‌های صنعتی و علمی می‌تواند هر علاقه‌مندی را در منطقه جهان جذب کند، افزود: در جریان این سفر، مذاکراتی نیز میان بازرگانان قزاق با هیات اقتصادی ایران انجام خواهد گرفت.

ادریس اف گفت: نسل جوان قزاقستان شما را خیلی دوست دارند و شیفته دیدار با و شنیدن صحبت‌هایتان هستند

– .

RSS
منبع: همشهری
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.