گسترش ترویج اخلاق پزشکی با الکترونیکی شدن پرونده های بیماران

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: الکترونیکی شدن پرونده های بیماران می تواند رعایت و ترویج اخلاق پزشکی را گسترش دهد.

به گزارش گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پزشکی دکتر محمدحسن قدیانی اظهار کرد: اهمیت معنویت و اخلاق در کلیه مشاغل پزشکی به این باز می گردد که  در تمام ادیان الهی به خصوص دین اسلام به صورت مکرر در احادیث و روایات به مسائل اخلاقی اشاره شده است. سازمان جهانی بهداشت طی سالهای گذشته سه پایه جسمی ،اجتمای و روانی  را پایه های سلامت قرار می داد و در حال حاضر پایه چهارم را به نام بحران معنویت قرار داده است؛ بر این اساس سلامت انسان بر اساس این چهار محور مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: اخلاق چیزی نیست که کهنه شود؛ در تمام اعصار قدیم و جدید لازم است به آن توجه شود. اخلاق حرفه ای جدا از اخلاق فاضله انسانی نیست و هنگامی که به شغلی خاص اختصاص می یابد اخلاق حرفه ای آن رشته می شود.

دکتر قدیانی با اشاره به الکترونیکی شدن پرونده های بیماران گفت: در اخلاق پزشکی نوین موضوعات مهمی مانند: لقاح مصنوعی، مرگ مغزی، پیوند اعضا، تغییر جنسیت، شبیه سازی و .. را داریم که امروزه در تمام کشورهای دنیا و ملل مختلف قوانین خاص خودش را دارد که برای ارتباط با آنها به الکترونیک شدن پرونده ها و اطلاعات بیماران نیاز داریم.

وی افزود: در اخلاق پزشکی وقتی ما موضوع را به شکل الکترونیک دربیاوریم، این موضوع ارتباطاتمان را در داخل و خارج از کشور تسهیل می کند.

گفتنی است، اولین کنفرانس بین‌المللی سلامت الکترونیک با هدف انتشار و گسترش دانش سلامت الکترونیکی، ارایه آخرین دستاوردهای تحقیقات بین‌المللی به محققان ایرانی، تبادل نظر و اندیشه میان محققان داخلی و خارجی و انعکاس دستاوردهای تحقیقات داخلی به محققان خارجی توسط سازمان نظام پزشکی کشور با همکاری سازمان ملل متحد، سازمان جهانی بهداشت و تعدادی از دانشگاه‌ها، مؤسسات و انجمن‌های علمی و تحقیقاتی داخلی و خارجی، نهم و دهم آذرماه سال جاری در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

محققان و علاقمندان جهت ارسال مقاله، یا شرکت در این کنگره می‌توانند به پایگاه اینترنتی www.iceh.irimc.org مراجعه و یا با شماره تلفن (۸۴۱۳۸۵۴۱-۰۲۱ دبیرخانه) تماس حاصل نمایند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.