گسترش روابط اقتصادی ایران با کشورهای آسیایی،نشانگر خنثی شدن تحریم‌ها

۰۲م آذر ،

هانی‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: کشورهای جنوب شرق آسیا در برابر تحریم‌های اقتصادی آمریکا و غرب علیه جمهوری اسلامی ایران تلاش کردند از طریق گسترش روابط اقتصادی با کشورمان،‌ تاثیر این فشارها را خنثی کنند.

حسن هانی‌زاده در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، با اشاره به روابط خوب ایران با کشورهای جنوب شرقی آسیا گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای جنوب شرقی آسیا روابط خوب و روبه رشدی بوده،چرا که این کشورها رابطه اقتصادی گسترده‌ای با کشورمان دارند.
 
وی در ادامه با اشاره به حجم گسترده مبادلات اقتصادی ایران با کشورهای آسیایی افزود: بین کشورهای هند،کره‌جنوبی،کره‌شمالی و پاکستان با جمهوری اسلامی ایران روابط فرهنگی و سیاسی وسیعی وجود داشته و حجم مبادلات اقتصادی بین این کشورها و ایران بسیار گسترده است.
 
هانی‌زاده تصریح کرد: این کشورها در برابر تحریم‌های اقتصادی آمریکا و غرب علیه  جمهوری اسلامی ایران تلاش کردند تا از طریق گسترش روابط اقتصادی با کشورمان تاثیر این فشارها را خنثی کنند.
 
این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطر نشان کرد: هند و کره جنوبی به عنوان شرکای کلان اقتصادی جمهوری اسلامی ایران نقش بسزایی در همکاری‌های تجاری و مالی با کشورمان دارند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.