گسترش روابط برادرانه ایران و الجزایر به نفع جهان اسلام است

۳۰ام بهمن ،

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با رئیس کمیسیون امور خارجی الجزایر دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران علا‌ءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در دیدار با “بلقاسم بلعباس” رئیس کمیسیون امور خارجی مجلس ملی الجزایر ضمن ابراز خرسندی از روند گسترش همکاری‌های دوستانه فی‌مابین به ویژه مراودات پارلمانی دو کشور به ظرفیت‌های فراوان ایران و الجزایر برای توسعه مناسبات اقتصادی، سیاسی و تجاری فی‌مابین اشاره کرد و گفت: دو کشور باید گام‌های بلندی برای بهره‌گیری توانمندی‌ها و فرصت‌های فراوان خود برای تقویت و تحکیم مناسبات دوستانه و افزایش سطح مبادلات تجاری فی‌مابین بردارند.

وی در ادامه با بیان اینکه گسترش همه جانبه روابط برادرانه ایران و الجزایر به نفع جهان اسلام است، افزود: مجلس شورای اسلامی از گسترش همکاری‌های دو جانبه در همه زمینه‌ها حمایت جدی می‌کند.

بروجردی همچنین برگزاری دومین نشست کمیسیون‌ عالی همکاری‌های اقتصادی فی‌مابین را بسیار مهم دانست.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با یادآوری پیشرفت‌های کشورمان در عرصه‌های گوناگون علوم و فنون و تکنولوژی‌های تازه از جمله فعالیت صلح‌آمیزهسته‌ای و صنایع فضایی و پرتاب ماهواره، گفت: این پیشرفت‌ها علی‌رغم فشارها و تحریم‌های کشورهای غربی صورت گرفته و ملت ایران با ایستادگی و مقاومت توانست به تمام مراحل این فن‌آوری‌های نوین دست یابد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر شکست سیاست‌های منطقه‌ای آمریکا در منطقه به ویژه در عراق و سوریه، افزود: هدف سیاست‌های آمریکا تغییر موازنه قدرت به جریان محور مقاومت در منطقه و تضعیف جهان اسلام است اما به سبب ایستادگی ملت‌های منطقه این سیاست‌ها با شکست مواجه شده است.

“بلقاسم بلعباس” رئیس کمیسیون امور خارجی مجلس ملی الجزایر نیز در این دیدار با یادآوری حجم مبادلات اقتصادی دو کشور، گفت:‌ اجرای توافقات دو کشور در عرصه‌های مختلف اقتصادی – صنعتی و تجاری می‌تواند چشم‌انداز نوینی فراروی همکاری‌های دوستانه فی مابین بگشاید.

وی افزود: الجزایر از فعالیت ایران در بازارهای اقتصادی این کشور حمایت می‌کند.

بلعباس با ابراز خرسندی از پیشرفت‌های کشورمان در عرصه‌های علمی و فن‌آوری از جمله فن‌آوری صلح‌آمیز هسته‌ای، یادآور شد: الجزایر از حق جمهوری اسلامی ایران برای استفاده از فن‌آوری‌ صلح‌آمیز هسته‌ای حمایت کرده و خواهد کرد.

وی با یادآوری تحولات منطقه شمال آفریقا و بحران مالی، گسترش تروریسم در منطقه را پدیده‌ای خطرناک دانست و افزود: رشد تروریسم به زیان همه کشورهای منطقه بوده و الجزایر از همکاری‌ منطقه‌ای برای مبارزه با این پدیده خطرناک حمایت می‌کند.

رئیس کمیسیون امور خارجی مجلس ملی الجزایر همچنین با اشاره به تحولات سوریه، یادآور شد: الجزایر با هرگونه دخالت خارجی در سوریه مخالف است.

هیئت بلند پایه پارلمانی الجزایر برای دیداری چهار روزه از تهران به دعوت رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی وارد تهران شده است و طی مدت اقامت خود در کشورمان با مقامات بلندپایه سیاسی –پارلمانی جمهوری اسلامی ایران پیرامون راه‌های گسترش همکاری‌های فی‌مابین گفت‌وگو و تبادل نظر خواهد کرد.
انتهای پیام/س۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.