گسترش سطح همکاری‌های ایران و سازمان جهانی کار/ نتایج اجلاس جدید

محمد تقی حسینی در گفتگو با مهر با تشریح دستاوردهای یکصد و یکمین اجلاس سازمان بین المللی کار، گفت: این اجلاس از ۱۰ تا ۲۶ خردادماه امسال با حضور ۱۸۵ کشور عضو این سازمان در شهر ژنو کشور سوئیس برگزار شد.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه در امور بین الملل، اظهار داشت: در اجلاس امسال نمایندگانی از ۳ گروه دولت، کارگر و کارفرما از جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند.

تقی حسینی تصریح کرد: در نشست امسال ریاست کمیته برنامه ریزی اجلاس بر عهده نماینده ایران بود. همچنین ایران نایب رئیس گروه دولت های عضو سازمان بین المللی کار بود.

وی خاطر نشان کرد: هیئت جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس تلاش کرد تا با حضور در همه جلسات فنی و تخصصی نقطه نظرات خود را در محتوای اسناد نشست منعکس نماید.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه، تصریح کرد: مباحثی مثل کف حمایت اجتماعی، بحران اشتغال جوانان، اصول و حقوق بنیادین کار، موضوعات مطرح در کمیته استانداردها و نیز انتخاب مدیرکل جدید سازمان بین المللی کار از جمله موضوعات عمده دستور کار اجلاس اخیر بود.

قائم مقام وزیر در امور بین الملل، افزود: با تمهیداتی که اندیشیده شده بود موضوعات کارگری در نشست امسال حل و فصل شد و اعتبارنامه گروه کارگری نیز به تصویب کمیته اعتبارنامه های سازمان بین المللی کار رسید.

وی خاطر نشان کرد: دیدار هیئت کارشناسی سازمان بین المللی کار از تهران در یافتن دیدگاه واقعی تر از نظرات کشورمان نقش بسیار مهمی را در اجلاس امسال داشت. بدون شک حضور وزیر تعاون، کار و رفاه در اجلاس سازمان بین المللی کار نشان از اراده ایران در همکاری با این نهاد تخصصی بین المللی است.

تقی حسینی افزود: علاوه بر این، سخنرانی وزیر تعاون، کار و رفاه در مجمع عمومی سازمان بین المللی کار و دو سخنرانی دیگر در نشست وزرای جنبش عدم تعهد و گروه آسیا و اقیانوسیه این سازمان دیدگاه های ایران را به روشنی تبیین کرد.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه، افزود: همچنین ملاقات با وزرای شرکت کننده در اجلاس از کشورهای عراق، افغانستان و ترکیه زمینه مناسبی را برای گسترش همکاری های آینده به وجود آورد.

حسینی گفت: از سوی دیگر ملاقات وزیر تعاون، کار و رفاه با  مدیرکل جدید سازمان بین المللی کار زمینه مناسبی را برای افزایش سطح همکاری ها بین ایران و سازمان بین المللی کار فراهم کرد.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه در امور بین الملل پیرامون همکاری های فنی بین ایران و سازمان بین المللی کار نیز، گفت: همکاری فنی میان ایران و ILO دوباره برقرار شده و علاوه بر کارگاهی که مشترکا بین ایران و سازمان بین المللی کار در خصوص کنوانسیون کار دریایی در تهران برگزار شد؛ دو سهمیه آموزشی نیز به ایران اختصاص یافت.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.