گسترش سلامت معنوی از اولویت های سند تحول نظام سلامت

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ‘محمدحسین آیتی’ در گفت و گویی افزود: گسترش برنامه های فرهنگی در راستای سلامت معنوی همواره از برنامه های مهم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و هیچ گاه مغفول نمانده است.

وی ادامه داد: در نقشه تحول نظام سلامت که در قالب ۱۴ سیاست و ۸۰۰ برنامه اجرایی به تازگی به تصویب رسیده است به سلامت معنوی و توسعه اخلاق پزشکی توجه شده است.

آیتی گفت: مسئولان وزارت بهداشت معتقد هستند که سلامت معنوی نقش مهمی در ارتقای سلامت جسمی و روانی جامعه ایفا می کند.

معاون فرهنگی دانشجویی، گسترش برنامه های مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت را از جمله برنامه های مهم در سال ۹۱ عنوان کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در این مرکز، توجه به علوم قرآنی با محوریت سلامت در اولویت قرار گرفته و به همین منظور از اساتید موفق قرآنی کشور دعوت به همکاری شده است.

آیتی، ساماندهی مراکز قرآن پژوهی و طب در مراکز دانشگاهی را از دیگر برنامه های این معاونت برشمرد و گفت: بر اساس قانون بودجه سال ۹۰ نیم درصد از بودجه ارگان های اجرایی می تواند به فعالیت های قرآنی اختصاص داده شود که اواخر پارسال بخشی از این بودجه به منظور گسترش فعالیت های قرآنی در وزارت بهداشت اختصاص یافت.

وی تصریح کرد به همین منظور در سال ۹۱ کنگره بین المللی قرآن پژوهی و طب در شهر مقدس قم برگزار می شود و سامانه اینترنتی برای ثبت پژوهش های قرآنی در نظر گرفته شده است.

اجتمام**۹۱۰۵**۱۵۶۹**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۰۷۹۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.