گسترش فرهنگ عدالت محوری، کلید توسعه ی اقتصاد مقاومتی

کارشناس اقتصادی گفت: با فرهنگ سازی و بهبود سطح کیفی محصولات و خدمات تولید در داخل می توان بستر را برای توسعه اقتصادی کشور هموار کرد.

محمد حسین فاتحی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه بخش خصوصی از توانایی های بالایی برای سرمایه گذاری در عرصه ی اقتصادی ایران برخوردار است، افزود: باید تمهیداتی اتخاذ شود تا فضای مناسب برای سرمایه گذار بخش خصوصی در اقتصاد مقاومتی فراهم شود.
وی با بیان اینکه ایران در مقایسه با سایر کشورهای منطقه از منابع طبیعی غنی و مطلوبی چون خاک حاصلخیز و آب با کیفیت بهره می برد، افزود: بخش خصوصی باید با سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و بخش صنعت به تقویت آن ها پرداخته و زمینه و بستر لازم را برای رشد و توسعه ی اقتصاد کشور فراهم کند.
این کارشناس مسائل اقتصادی همچنین در ادامه با تاکید بر اینکه بهبود فضای کسب و کار نیازمند هماهنگی و نظارت میان تولیدکننده و مصرف کننده است، تصریح کرد: تولیدکننده و مصرف کننده مانند زنجیری به یکدیگر متصل هستند که تقویت هرکدام موجب تقویت طرف دیگر و تضعیف هرکدام موجب ضعف و زیان طرف دیگر می شود.
فاتحی در پایان خاطر نشان کرد: باید تمهیداتی صورت گیرد تا ضمن نظارت و کنترل بر عملکرد انضباط مالی، از هزینه های غیر ضروری کاسته و با صرفه جویی و استفاده ی بهینه و صحیح از منابع مالی در جهت حفظ و نگهداری آن گام برداشت.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.