گسترش مفاهیم قرآنی در میان ملت ها به بیداری اسلامی کمک می کند

ایشان تصریح کردند: در دوران جمهوری اسلامی و حاکمیت اسلام، یکی از برنامه‌های اصلی برای مسوولین کشور، ترویج قرآن است. تلاوت قرآن، انس با قرآن، فهم قرآن، حفظ قرآن، جزو برنامه‌هاست که خب، یکی از مظاهر آن هم همین مسابقات بین‌المللی است لیکن تلاوت قرآن و قرائت زیبای آیات الهی، مقدمه است برای تدبر در قرآن.

ما نمی خواهیم خودمان را مشغول کنیم، سرگرم کنیم به تلاوت و به قرائت قرآن و الحان قرآنی، به عنوان یک موضوع اصلی. این مقدمه است، این طریق است. تلاوت قرآن با صوت خوش موجب می شود که دل انسان نرم شود، خشوع پیدا کند، آماده بشود برای فهم معارف قرآنی و آیات قرآنی، ما به این احتیاج داریم.

امروز دنیای اسلام احتیاج دارد به فهم معارف اسلامی. امروز دنیای اسلام احتیاج دارد به درسی که قرآن به ملت ها داده است برای استقامت، ایستادگی، حیات طیبه و عزت اسلامی برای ملت ها.

درس های قرآن در این زمینه، درس های حیات‌بخشی است، ما به این درس ها احتیاج داریم. همین اندازه که شعاع مفاهیم اصلی قرآن در کشورهای اسلامی پرتوافکن شده است، شما می‌بینید جهت حرکت های مردمی، جهت اسلامی است. در گذشته اینجور نبود.

در گذشته، هر جا یک حرکت اجتماعی در کشورهای اسلامی اتفاق می‌افتاد، جهت، جهت تفکر چپ و تفکرات مارکسیستی و سوسیالیستی بود اما امروز هرجا حرکتی اتفاق می‌افتد، جهت، جهت اسلامی است. البته این حرکت ها، دشمنان غدار بیرحم سبعی دارد. امروز استکبار جهانی، دشمن خونی و به جد ایستاده حرکت های اسلامی است.

آمریکا در مقابل این حرکات، به جد ایستاده است، صهیونیسم در مقابل این حرکات، به جد ایستاده است و مقاومت می کنند. بلاشک دشمن نمی‌نشیند که ملت های مسلمان طبق برنامه‌ اسلام و نقشه‌ اسلام هر کار می خواهند، بکنند، مقاومت می کند.

حرف این است که قرآن به ما آموخته است که اگر شما صبر کنید، ایستادگی کنید، جای خودتان را تغییر ندهید، جهت خودتان را تغییر ندهید، شما پیروزید، این درس قرآن است.

قرآن به ما می گوید اگر به این راه و به این هدف ها ایمان داشته باشید و در راه این ایمان حرکت کنید، بدون شک شما پیروز هستید، این درس قرآن است، این را باید ملت های مسلمان یاد بگیرند، این را باید ملت های مسلمان باور کنند. اگر باور کردند، بر پیچیده‌ترین تجهیزات نظامی و اطلاعاتی دشمن پیروز خواهند شد، اگر سستی کنند، اگر احساس ضعف کنند، اگر توکلشان به خدای متعال ضعیف شود، اگر به لبخند دشمن، به ترفند دشمن اعتماد کردند، یقینا شکست خواهند خورد.

امروز دنیای اسلام به این درس ها نیاز دارد. برای گسترش این درس ها، بهترین وسیله، بهترین کتاب، خود قرآن کریم است. لذا هرچه ما بتوانیم در میان ملت ها، در میان ملت خودمان، در میان ملت های مسلمان، انس با قرآن را که با تدبر همراه باشد، با قبول و باور وعده الهی همراه باشد، منتشر کنیم و گسترش بدهیم، به بیداری ملت ها کمک کرده‌ایم، این یک وظیفه است.

** بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در چهارم تیر سال

فراهنگ ** ۱۰۰۳ ** ۱۰۷۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۵۵۶۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.