گسترش مناسبات با ایران اولویت مهم انجمن تاجران و صنعتگران ترکیه می باشد

شنبه ۲۳ اردیبهشت – ۱۲:۲۶:۳۹ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

در دیدار با سرکنسول ایران در استانبول :

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-   در دیدار محمود حیدری ،سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استانبول با “نائل اولپاک ” رئیس جدید انجمن تاجران و صنعتگران مستقل ترکیه راههای گسترش مناسبات دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاری آریا، در این دیدار سرکنسول کشورمان ضمن تبریک انتخاب ایشان بعنوان رئیس جدید ،از نقش مثبت “جیهاد واردان” رئیس سابق موسیاد و همکارنش در پیشبرد مناسبات با ایران تقدیر نمود.
حیدری با اشاره به اشتراکات فراوان دو کشور در عرصه های مختلف ،تلاش برای نهادینه سازی پیوندهای اقتصادی با همسایگان را گامی در جهت مقابله با توطئه هایی دانست که واگرائی میان ملتهای منطقه را هدف قرار داده اند.
نائل اولپاک رئیس انجمن موسیاد نیز با اشاره به عضویتش در هیات مدیره موسیاد در دوران گذشته و آشنائی اش با ارتباطات میان سرکنسولگری ایران در استانبول با موسیاداظهار داشت : تلاش برای گسترش مناسبات ایران و ترکیه همچنان در اولویت برنامه های موسیاد قرار دارد و امیدواریم با استفاده از تجارب گذشته بتوانیم در ارتقای روابط اقتصادی دو کشور نقش سازنده ای ایفا نمائیم.
رئیس موسیاد ، اشتراکات فرهنگی میان ایران و ترکیه را زمینه ساز پیوندهای اقتصادی ذکر نمود و اظهار امیدواری کرد که توان کشورهای منطقه همواره صرف نزدیکی بیشتر به یکدیگر و پیشرفت ملتها گردد.
شایان یادآوری است که انجمن موسیاد با عضویت بیش از پانزده هزار شرکت خصوصی از جمله مهمترین تشکلهای اقتصادی ترکیه محسوب می گردد که هفده میلیارد دلار معادل پانزده درصد از میزان کل صادرات ترکیه را به خود اختصاص داده است

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۱۲۱۲۲۶۳۹۶۴۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.