گسترش موج بیداری اسلامی، آمریکا و غرب را در برخورد با معادلات منطقه محتاط کرده است

۱۸م آذر ،

یک کارشناس خاورمیانه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

یک کارشناس خاورمیانه گفت: گسترش موج عظیم بیداری اسلامی آمریکا و غرب را در برخورد با معادلات منطقه محتاط کرده و دولت کویت در آینده‌ نه چندان دور مجبور است حضور شیعیان را در محاسبات سیاسی این کشور بپذیرد.

رضا کلهر در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به موفقیت شیعیان در جریانات اخیر کویت گفت:  پیش از این اتفاقات، شیعیان این کشور با تمام اقدامات انجام داده‌ نتوانسته بودند به طور رسمی به یکی از قوای حکومتی کویت وارد شوند.

وی ادامه داد:  وضعیت شیعیان در کویت تاکنون به شکل رسمی در داخل حکومت این کشور تعریف نشده بود و ورود آن‌ها به پارلمان کویت برای اولین بار، موفقیتی برای آ‌ن‌ها در عرصه سیاسی این کشور به شمار می‌آید.

کلهر تأکید کرد: گسترش موج عظیم بیداری اسلامی آمریکا و غرب را در برخورد با معادلات منطقه محتاط کرده و دولت کویت در آینده نه چندان دور مجبور است حضور شیعیان را در محاسبات سیاسی این کشور بپذیرد.

این کارشناس خاورمیانه در پایان یادآورشد: شیعیان برای تقویت موقعیت خود باید با اهل تسنن به یک موازنه‌ مثبت برسند تا بتوانند علیه حرکات افراطی سلفی‌ها معادله‌ای را ترسیم و در‌ آن به ایفای نقش بپردازند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.