گسترش همکاری‌های آموزشی انگلیس و اندونزی

۲۱ آبان ،

22-371.jpg

کشورهای انگلیس و اندونزی با امضای سندی بر گسترش همکاری‌های بلندمدت آموزشی تاکید کردند.

به گزارش تفسیری سرویس‌ «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دیوید ویلتس وزیر علوم انلگیس، سند مشترکی را مبنی بر گسترش همکاری‌های آموزشی و مهارتی با همتای اندونزیایی خود «محمد نوح» به امضا رساند.

این سند همکاری سبب گسترش نقل و انتقالات دانشجویی و همچنین انتقال دانش بین دو کشور خواهد شد.

به گزارش تفسیری پایگاه خبری «نیوز بیس»، این سند تفاهم‌ بین ۸ دانشگاه با موضوع همکاری بین موسسات آموزشی اندونزی و انگلستان و همچنین حمایت از برنامه بورسیه انگلیسی – اندونزیایی مبنی بر حمایت از ۱۵۰ دانشجوی مقطع دکتری جهت ورود سالیانه به کشور انگلستان امضا شد.

دیوید ویلتس وزیر علوم انگلیس می‌افزاید: این تفاهم گام بلندی جهت معرفی و انتخاب کشور انگلستان به عنوان شریک کشور اندونزی به عنوان مقصد ادامه تحصیل و تحقیقات می‌باشد.

به گفته وی، اثرات مثبت این تفاهم‌نامه بسیار فراتر از یک بورسیه عادی است که می‌تواند ارتباطات بین آموزش و تحقیق را مستحکم نماید.

وی همچنین افزود: کشورش قصد دارد در آینده نزدیک فرصت‌های همکاری دوجانبه در زمینه آموزش حرفه‌ای را بررسی کند.

دکتر جوآنا نیومن، مدیر واحد بین‌المللی تحصیلات تکمیلی کشور انگلیس می‌گوید: برنامه بورسیه مشترک انگلیس و اندونزی، نقطه عطفی در انجام تعهدات دولت‌های اندونزی و انگلیس مبنی بر نقل و انتقال دانشجویان است. برای کشور اندونزی با داشتن ۵٫۴ میلیون دانشجو، کشور انگلیس مقصد بسیار مناسبی جهت همکاری‌های بلند تحقیقاتی و تحصیلی است.

دانشگاه‌هایی که شامل این سند همکاری می‌شوند عبارتند از دانشگاه آکسفورد، نیوکاسل، کرنفیلد، نورث اومبریا، ناتینگهام، ساوت‌همپتون، اوپن و دانشکده داروسازی «نافیلد» دانشگاه آکسفورد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.