گسترش همکاری های ایران و مصر به سود اسلام است

۰۲م آذر ،

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار رئیس دفتر حفاظت منافع مصر در تهران با اشاره به اهمیت توسعه روابط دو کشور در عرصه های مختلف گفت: گسترش همه جانبه همکاری های برادرانه میان ایران و مصر به عنوان دو کشور مهم اسلامی به سود اسلام است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، علی لاریجانی  با تاکید بر نقش مهم گفتگوهای دینی میان صاحب نظران و علمای مذهبی در تحکیم پایه های دوستی و برادری افزود: گفتگوهای دینی میان حوزه های علمیه ایران و الازهر مصر مانعی در برابر حرکت های تندروانه در جهان اسلام است.
وی به سابقه دیرینه تاریخی و فرهنگی دو ملت ایران و مصر اشاره کرد و گفت: فرهنگ غنی و پیوندهای تمدنی نزدیک دو ملت بستر مناسبی برای تحکیم روابط دوستانه همه جانبه میان دو کشور است .
رئیس مجلس شورای اسلامی بر اهمیت گسترش همکاری های اقتصادی میان بخش های خصوصی دو کشور نیز تاکید کرد.
در این دیدار رئیس دفتر حفاظت منافع مصر در تهران هم با قدردانی از حمایت های دولت و ملت ایران از انقلاب مردم مصر گفت: مردم مصر هیچگاه حمایت های ملت مسلمان ایران را از فراموش نمی کند .
خالد السعید ابراهیم عماره به روابط تاریخی و تمدنی دو کشور اشاره کرد و افزود: همکاری و گفتگوهای مستمر میان مقامات دو کشور در موضوعات منطقه ای و بین المللی می تواند به تقویت و تحکیم دوستی ها میان دو کشور کمک کند.
وی بر توسعه روابط دو کشور در سطوح مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تاکید کرد.


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.