گسترش کارت‌های اعتباری در اندونزی

۸فروردین ۱۳،

بینا- گسترش کارت‌های اعتباری در بزرگ‌ترین اقتصاد جنوب شرقی آسیاتا چهار سال قبل روسمانی، دستیار یکی از مدیران شرکت دستگاه‌های الکترونیکی در جاکارتا حتی نمی‌دانست کارت اعتباری وجود دارد؛ امروز او ۱۳ نمونه آن را داراست.
روسمانی ۲۸ ساله مانند بسیاری دیگر از مردم اندونزی یک مشخصه دارد؛ درآمد ماهانه او کمتر از هزار دلار است. او اولین کارت اعتباری‌اش را ۲۰۱۰ میلادی از پی‌اتی بانک مرکزی آسیا دریافت کرد زیرا فروشنده آن به او گفته بود با خرید کارت می‌تواند از فروشگاه استارباکس که دوست دارد قهوه مجانی بگیرد. از آن زمان تاکنون، او به طور مرتب با ۲۰ بانکی قرارداد می‌بندد که در اندونزی کارت اعتباری ارائه می‌کنند. فروشندگان کارت به او تلفن می‌کنند؛ به دفتر کارش می‌آیند و حتی به خانه‌اش می‌روند و برای او هدیه تولد می‌برند!
کلکسیون کارت‌های او چنان وسیع است که او مجبور شده دو کیف پول همراه خودش، حمل کند.
به نظر می‌رسد شرکت‌های کارت اعتباری در بزرگ‌ترین اقتصاد آسیای جنوب شرقی پا گرفته‌اند و نرخ بهره بسیار بانک‌ها به پر سود شدن این کسب و کار کمک می‌کند. تعداد کارت‌های اعتباری در اندونزی در ۵ سال قبل ۶۰ درصد افزایش یافته و در سال قبل در مقایسه با جمعیتی ۲۵۰ میلیونی به ۲۵ میلیون کارت رسید. ارزش تراکنش‌های انجام شده با این کارت‌ها تقریبا ۳ برابرش ده و معادل ۲۱ میلیون دلار است.
رقابت شدید برای دستیابی به میلیون‌ها مشتری احتمالی، گروه تازهی از صاحبان کارت اعتباری را خلق کرده‌اند که هر کدام حداقل ۱۰ کارت اعتباری یا بیشتر را خریده‌اند و سبب این کار هم وعده‌های تخفیف و خریدهای رایگانی است که شرکت‌های کارت اعتباری ارائه می‌کنند.

منبع: برای اطلاعات بیشتر به این پایگاه اینترنتی مراجعه فرمایید

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.