گشایش در پایگاه اینترنتی های جمعیتی با حمایت از زوج های نابارور

فروردین ۱۴۰۳

رئیس انجمن باروری و ناباروری با بیان اینکه در حال حاضر ۳ میلیون زوج نابارور در کشور وجود دارد گفت: با حمایت از این زوج ها و درمانشان می توانیم ۳ میلیون به جمعیت اضافه کنیم و به کمک شایانی به پایگاه اینترنتی های جمعیتی کنیم.

دکتر نوروزی، متخصص اورولوژی و رئیس انجمن باروری و ناباروری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:‌ ناباروری از بیماری های شایع جوامع بشری است که حدود ۱۵ درصد زوج های جوان از مشکل ناباروری رنج می برند، به طوریکه از یک میلیون ازدواج در سال حدود ۱۵ هزار زوج به نحوی نابارور می باشند.

وی با بیان این که در دو سه دهه اخیر از سال ۸۰ به بعد درمان ناباروری رشد خوبی پیدا کرد افزود: این پیشرفت ها سبب شد که ۷۰ تا ۸۰ درصد این زوج ها درمان شوند اما باید توجه داشت که درمانهای ناباروری بسیار پر هزینه می باشند و هزینه های آن را بیمه تقبل نمی کند و همین مشکل سبب شده که بسیاری از زوج های نابارور نتوانند برای درمان مراجعه کنند.

نوروزی با تاکید بر این که حمایت بیمه ای برای درمان زوج های نابارور باید انجام شود عنوان کرد: در کنار این حمایت اقتصادی، باید حمایت فرهنگی صورت گیرد و به این معنا که زوج ها برای درمان تشویق شوند و مراجعه کنند.

وی ادامه داد: دولت باید در این بحث به طور مناسب و با حمایت وارد شود چرا که با توجه به سیاست گذاری هایی که برای افزایش جمعیت صورت گرفته ما می توانیم با درمان این زوج ها این بحث را نیز پوشش دهیم به طوری که اگر ۳ میلیون زوج نابارور تحت درمان قرار گیرند و بچه دارشوند سه میلیون به جمعیت تنها از این طریق افزوده می گردد.

وی با اشاره به این که بیمه ها اکثریت روش ها و درمان ها و حتی داروهای ناباروری را تحت پوشش قرار نمی دهند اظهار کرد: اکثریت بیمه های مکمل هم زیر بار پوشش این خدمات نمی روند ولی بیمه  مکمل مخصوص بنیاد شهید بحث ناباروری را پوشش می دهد و بیمارستان خاتم الانبیا که وابسته به بنیاد شهید است و یک بخش تخصصی برای درمان ناباروری با وسایل و امکانات پیشرفته دارد که خدمات درمان ناباروری را به خانواده شهیدان و جانبازان به خصوص جانبازان قطع نخاعی ارائه می دهد./ ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.