گشایش موقت مرزها راه‌گشا نمی باش

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ سهشنبه ۱۶آبان۹۱،

رئیس انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالاتPVC گفت: گشایش موقت مرزها راه‌گشا نمی باش و این دستورالعمل بدون نظرخواهی از انجمن‌ها اتخاذ و منجر به وارد شدن ضرر و زیان بسیاری به تولیدکنندگان می شود.

به گزارش تفسیری خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، عباسعلی متوسلیان؛ در حاشیه نشست مشترک مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی؛ با نمایندگان تشکل‌ها و انجمن‌های حاضر در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست گفت: تامین مواد اولیه و اصلاح روش توزیع، مطالبه اصلی انجمن است و ادامه روش کنونی به صلاح نمی باش. ما می‌خواهیم نظرات تولیدکنندگان انجمن در نحوه توزیع و تامین مواد اولیه اعمال شود.

متوسلیان اضافه نمود: موضوع دیگر در این رابطه، ممنوعیت صادرات است که با  اعتراض صادرکنندگان مواجه شده است.

وی افزود: این دستورالعمل بدون نظرخواهی از انجمن‌ها اتخاذ و منجر به وارد شدن ضرر و زیان بسیاری به تولیدکنندگان شده است.

رییس انجمن تولیدکنندگان لوله اتصالات پی.وی.سی با بیان اینکه ردیف ۱۲ در ۵۰ قلم کالای ممنوعه برای صادرات؛ مربوط به مصنوعات پلیمری است؛ گفت: این ردیف در واقع ۱۰هزار نوع کالای ساخته‌شده را دربرمی‌گیرد و این در حالی است که مجموع این اقلام در صادرات کشور سهم بسیاری دارند و با توجه به تاثیرگذاری این اقلام در صادرات خواستار عدم ممنوعیت صادرات آن هستیم.

متوسلیان در خصوص گشایش موقت مرزها تاکید نمود: راهکار اتخاذی وزارت صنعت؛ معدن و تجارت مبنی بر گشایش مرزها تا روز پنجشنبه؛ به هیچ عنوان راهگشا نمی باش

وی  تصریح نمود: ما درخواست داریم که حضور انجمن‌ها به عنوان تولیدکنندگان واقعی در این تصمیم‌گیری‌ها نقش داشته باشند و این پیشنهاد به طور قطع در جهتی مفاهمه‌ای که با دولت وجود دارد تبادلاتی که با دولت داریم تامین‌کننده حقوق دولت هم خواهد بود. به عبارت دیگر قطعا راهکار مناسبی را که هم حقوق دولت و هم حقوق تشکل‌ها و انجمن‌ها را پوشش دهد ارایه می‌دهیم.

شایان ذکر است انجمن لوله اتصالات پی.وی.سی با بیش از ۱۴۰ عضو؛ ۱۷ سال پیش به وسیله صنعت‌گران بزرگ تاسیس شده و برای تحقق اهداف انجمن تلاش می‌کند./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.