گشایش نمایشگاه بین المللی خودرو توکیو

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

گشایش نمایشگاه بین المللی خودرو توکیو

ممتازنیوز: نمایشگاه بین المللی خودرو توکیو از امروز (چهارشنبه) به مدت دو هفته گشایش یافت جایی که خودروسازان ژاپنی آخرین فن‌آوری‌های زیست محیطی و الکترونیکی خود را در ان به نمایش گذاشته‌اند.

به گزارش ممتازنیوز، بزرگترین خودروسازان محلی یعنی تویوتا، هوندا و نیسان که به تازگی به علت عملکرد خوب مالی ناشی از کاهش ارزش ین در وضعیت مطلوبی به سر می برند تلاش دارند در خانه خود جدیدترین خودروهای ساخت خود را ارائه دهند.
خودروسازان اروپایی به ویژه آلمانی که خودروهای لوکس آنها در ژاپن طرفدار دارد و همچنین شرکتهای رنو و پژو- سیتروئن فرانسه نیز در این نمایشگاه حضور دارند.
اما این خودروسازان باید برای به دست گرفتن بازار ژاپن که پس از چین و آمریکا دومین بازار خودرو جهان محسوب می‌شود و خارجی‌ها تنها ۵ درصد آن را در اختیار دارند، تولیدات ممتازی ارائه دهند.
اما سه خودروساز آمریکایی «بیگ‌تری» دیترویت هنوز در این در این نمایشگاه حضور ندارند.
در مجموع ۱۷۷ شرکت از ۱۲ کشور جهان در چهل و سومین نمایشگاه بین المللی خودرو تو‌کیو شرکت کرده اند.
این نمایشگاه بیش از همه عرصه رقابت خودروسازان در زمینه تولید خودروهای «دوستدار محیط زیست» است، خودروهایی که تنها با برق، یا بنزین و برق، و یا پیل‌ سوختی حرکت می‌کنند. پیل ‌سوختی فن‌آوری است که می‌تواند ستاره این نمایشگاه شود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از توکیو، تویوتا، بزرگترین تولید کننده خودروی جهان، نسخه‌ای از این نوع خودرو را ارائه کرده است که با گاز هیدروژن حرکت می‌کند. این شرکت امیدوار است تا دو سال دیگر مدل تجاری آن را عرضه کند.
نیسان هم از خودروی ورزشی برقی خود به نام بلدگلیدر BladeGlider رونمایی کرد.
میتسوبیشی نیز چندین نوع خودروی برقی و یا دو گانه سوز (برق و بنزین) خود را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته است.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.