گشایش کارخانه سنگ آهن زرند با سرمایه‌گذاری بانک پاسارگاد

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز iبه نقل از بینا در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

گشایش کارخانه سنگ آهن زرند با سرمایه‌گذاری بانک پاسارگاد | چاپ |
شنبه ۰۶ آبان ساعت ۱۳:۳۹

بینا- کارخانه دومیلیون‌تنی تولید کنسانتره سنگ‌آهن زرند کرمان، با سرمایه‌گذاری بانک‌پاسارگاد، افتتاح شد.
به گزارش تفسیری بینا، در آیین افتتاح این کارخانه که با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، وزرای دولت، مدیران بخش صنعت و معدن، مدیران استان‌کرمان، بانک‌پاسارگاد و شرکت میدکو برگزار شد، رحیمی معاون اول رییس‌جمهور ضمن اشاره iبه حرکت ارزشمند و ستودنی بانک‌پاسارگاد در امر سرمایه‌گذاری در بخش صنعت‌و معدن و نیز اشاره iبه هوشمندی و توانمندی مدیرعامل این بانک گفت: بانک پاسارگاد ۱۷ طرح در کشور آماده سرمایه‌گذاری دارد که از این تعداد، ۱۶ پروژه در استان کرمان است. این حرکت بانک‌پاسارگاد که سرمایه خود را در جایی مانند استان کرمان که ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فراوانی دارد، آورده بسیار بسیارزیبا و ستودنی است. وی با اشاره iبه لزوم ایجاد ظرفیت در بخش استخراج و اکتشاف و همچنین علاقه و عشق مهندس پورمند و همکارانشان در شرکت میدکو iبه کار خود، از دکتر قاسمی، مدیرعامل بانک‌پاسارگاد خواست که با توجه iبه ظرفیت‌های موجود، حضور گسترده‌تری در این منطقه داشته و کار ارزشمند خود را گسترش دهند.
بر اساس این خبر کارخانه تولید کنسانتره سنگ‌آهن زرند،  با ظرفیت تولید سالانه دو میلیون تن کنسانتره سنگ‌آهن، توسط شرکت هلدینگ‌توسعه‌معادن‌وصنایع‌معدنی‌خاورمیانه (میدکو) از شرکت‌های گروه مالی پاسارگاد و با سرمایه‌گذاری این بانک، طی مدت ۲۸ ماه احداث شده‌است. محصول نهایی این کارخانه( سنگ آهن) ، در واحدهای گندله‌سازی iبه مصرف می‌رسد و با راه‌اندازی آن ۱۹۰ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی می‌شود.  همچنین متوسط ایجاد شغل در دوران ساخت این کارخانه ۲۵۰ نفر، در دوران iبهره‌برداری ۲۵۰ نفر iبه‌صورت مستقیم و ۱۰۰۰ نفر iبه طور غیرمستقیم است.
گفتنی است پیش از این نیز کارخانه کنستانتره فولاد ایرانیان سیرجان، iبه عنوان اولین کارخانه کنسانتره فولاد بخش خصوصی در کشور، با سرمایه‌گذاری بانک پاسارگاد و توسط رییس جمهور، افتتاح شده‌بود.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.