گشت‌وگذار مجازی در یک نمایشگاه / انعکاس تنهایی انسان با رنگ روی بوم

۰۲م آذر ،

جابر تواضعی: موضوع اصلی آثار راحمی، انسان است و او با توجه به سبک و روش خاص خود آن‌ها را با اغراق در حالات چهره و اندام و فیگور‌ها ارائه می‌کند. اغراق و تأکیدی که صرفاً یک بازی تکنیکی و جذابیت بصری نیست. بلکه در پسِ این اغراق‌ها جنبه‌های مختلف روحی، روانی، مادی و اجتماعی انسان معاصر به چالش و تحلیل منتهی می‌شود و نقاش تلاش می‌کند از ابعاد مختلف به تحلیل این موضوع بپردازد.

تکنیک اکثر این آثار، ترکیب مواد روی بوم یا کاغذ است و تعدادی از آن‌ها نیز با تکنیک رنگ روغن و اکرلیک عرضه شده‌اند.
بسیاری از آثار او که فضای مدرن و معاصری دارد، در بعضی قسمت‌ها پرداخت رئالیستی دارد. چون راحمی بهترین معلم یک نقاش را طبیعت می‌داند. اما عقیده دارد کار رئالیستی که هدفش صرفاً بازنمایی پیرامون باشد، صرفاً مخاطب را به یک حظ بصری می‌رساند و ذهنش را به تکاپو وانمی‌دارد.


در کارهای فیگوراتیو مهدی راحمی موارد مختلفی مثل تلفیق مینیاتور، حضور نوشته و شرح صحنه به سبک نقاشی‌های قهوه‌خانه‌ای، لت‌بندی متفاوت و برش‌ها و مقطع‌های رنگی مختلف دیده می‌شود؛ شبیه نوعی کولاژ یا کار گرافیکی که حتی در بعضی جا‌ها به هنر مفهومی نیز نزدیک می‌شود.
اغراق را به‌عنوان یکی از ویژگی‌های کاریکاتور می‌شناسیم و نقاش در کار‌هایش از این تکنیک بسیار استفاده می‌کند. اما اغراق‌های او از جنس اغراقی که در کاریکاتور می‌شناسیم نیست و با آن تفاوت‌های ظریفی دارد.

این عضو دائمی انجمن هنرمندان نقاش ایران متولد ۱۷ فروردین ۵۸ کاشان است. تابه‌حال پنج نمایش‌گاه انفرادی برگزار کرده و در بیش از ۳۰ نمایش‌گاه گروهی، جشنواره و همایش تجسمی در گالری‌ها و موزه‌های معتبر تهران و کاشان و اصفهان شرکت کرده است. از سال ۸۱ تدریس طراحی را در تهران و اصفهان و بیش از همه در آموزش‌گاه شخصی‌اش در کاشان آغاز کرده و این کار را بسیار جدی و پی‌گیر ادامه می‌دهد. راحمی تابه‌حال دو کتاب از مجموعه آثار طراحی و چاپ دستی‌اش را منتشر کرده است.

۵۷۵۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.