گفتگوهای ملی سوریه به قوت خود باقی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه عربی پرس ، عمران الزغبی وزیر اطلاع رسانی سوریه تاکید کرد: موضع دولت سوریه در قبال گفتگوهای سیاسی ملی تغییری نکرده است.

وی بیان کرد:  گفتگوهای ملی شامل همه طیفها می شود و هیچ ارتباطی میان مفهوم گفتگوی ملی و وقایع میدانی در سوریه وجود ندارد.

الزعبی افزود: کسانی که خواستار توقف اقدامات نظامی هستند در واقع خواهان ادامه تخریب در شهرها و مناطق مختلف سوریه هستند.

وزیر اطلاع رسانی سوریه بیان کرد: مقابله با تروریسم مقوله ای جدا از گفتگوهای ملی است و این گفتگوها به تلاشها برای مقابله با گروههای مسلح، تروریستها، مزدوران خارجی و القاعده کمک شایانی می کند.

الزعبی گفت: مخالفانی که سلاح بر دست می گیرند مخالف سیاسی محسوب نمی شوند و باید با آنها مقابله کرد زیرا حمله به سربازان سوری از نظر اخلاقی، ملی ،فرهنگی و فکری قابل قبول نیست.

 از سوی دیگر نجم حمد الاحمد وزیر دادگستری سوریه تاکید کرد: مبارزه با تروریسم مستلزم همکاری در همه زمینه ها از جمله زمینه حقوقی است.

وی افزود: بر کسی پوشیده نیست که گروههای مسلح سوری حمایت مالی و معنوی بی سابقه ای  از سوی برخی کشورهای مدعی آزادی و دموکراسی دریافت می کنند که هدف این تلاشها از بین بردن وحدت سوریه و کشاندن آن به جنگ طایفه ای است که زبانه های آن همه سوریه را در بر می گیرد.

وزیر سوری بیان کرد: رسانه های مغرض ضمن بزرگنمایی وقایع سوریه، ساعتهای زیادی به دورغ پردازی و افکار طایفه ای می پردازند.

نجم الاحمد افزود: راهکار بحران سوریه داخلی است و خود سوری ها می توانند از طریق یک راهکار داخلی ثبات و امنیت را برقرار کنند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.