گفتگوی آریا با پرویز سروری: دلیل شرط گذاری اصولگرایان برای اصلاح طلبان/ اختلاف بین اصولگرایان را نمی توان کتمان کرد

خبرگزاری آریا-اصلاح طلبان می خواهند بدون پرداخت هزینه حضور سیاسی خود را به نظام تحمیل کنند.
پرویز سروری،قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آریا گفت:اصلاح طلبان حیات امروز خود را در اختلاف میان اصولگرایان می بینند به همین دلیل هر بویی که از وحدت و انسجام اصولگرایان به مشام می رسد به شدت آنها را برافروخته می کند.
وی افزود: اصلاح طلبان امروز در شرایط نامتعادلی به سر می برند و تلاش می کنند خودشان را منسجم نشان دهند تا از نظام امتیاز بگیرند آنها به دنبال بازگشت سیاسی بدون پرداخت هزینه هستند به همین دلیل به شدت بر این مواضع پافشاری می کنند تا ورود به عرصه سیاسی را بدون از دست دادن بدنه اجتماعی خود به دست آورند.
نماینده مجلس هشتم تاکید کرد: اصلاح طلبان می دانند با اعلام برایت از فتنه ۸۸ یا همان توبه از رفتار گذشته، بدنه اجتماعی خود را از دست می دهند و بازگشت سیاسی آنها حتما با شکست مواجه می شود از سوی دیگر می دانند بدون اعلام برایت و توبه از گذشته راهی برای بازگشت ندارند و مردم و نظام برخوردهای براندازانه و ساختارشکنانه آنها را فراموش نکرده اند.
وی ادامه داد: در واقع بازگشت اصلاح طلبان بدون اعلام برایت از گذشته صورت نخواهد گرفت بنابراین این مساله یک پارادوکس را برای اصلاح طلبان به وجود آورده که به شدت به دنبال دامن زدن به اختلافات
 در درون خانواده اصولگرایان هستند و با نمایش انسجام در درون خودشان تلاش می کنند حضور سیاسیشان را به نظام تحمیل کنند و بدون پرداخت هزینه در عرصه حضور پیدا کنند به همین دلیل شروطی که اصولگرایان مطرح می کنند موجب برآشفتگی و ناراحتی اصلاح طلبان می شود.
سروری تاکید کرد: البته شروط اصولگرایان نسبت به آن دسته از اصلاح طلبانی است که رفتارهای براندازانه و ساختارشکنانه داشتند در واقع عده معدودی از اصلاح طلبان با وجود آنکه در فتنه ۸۸ مواضع اصلاح طلبانه خود را حفظ کردند اما به رفتارهای براندازانه ورود نکردند.عده ای از آنها در مجلس هشتم حضور داشتند و حتی بعضا مخالفت صریح خود را با برخوردهای براندازانه اعلام کردند و حتی در انتخابات هم حضور پیدا کردند.
وی اذعان داشت: در واقع این گروه از اصلاح طلبان اقدام براندازانه ای انجام ندادند که بخواهند توبه کنند بنابراین شروط اصولگرایان مربوط به اصلاح طلبان برانداز می شود.
قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تصریح کرد: متاسفانه اکثریت اصلاح طلبان در فتنه ۸۸ نتوانستند نمره خوبی کسب کنند به همین دلیل با اغماض گفته می شود اصلاح طلبان باید از مواضع براندازانه خود اعلام برایت داشته باشند اما کسانی که چنین مواضعی نداشتند مورد تایید نظام هستند و می توانند در عرصه های سیاسی حضور فعالی داشته باشند که البته این اقدام در عمل هم نشان داده شده است.
نماینده مجلس هشتم با ابراز نگرانی از اختلاف میان اصولگرایان گفت: ما اختلاف بین اصولگرایان را می پذیریم و به عقیده بنده نمی توان این اختلافات را کتمان کرد و ندیده گرفت. در واقع در مجلس نهم گروه عمده ای از اصولگرایان استراتژی رقابت درون گفتمانی داشتند که این مساله به اختلافات دامن زد و البته همچنان شاهد رقابتهای انتخاباتی بین اصولگرایان هستیم به طوری که یکی پس از دیگری اعلام حضور در عرصه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم می کنند.
وی افزود: این اعلام موجودیت ها در حالی صورت می گیرد که هیچ نشست ائتلافی از طرف اصولگرایان صورت نگرفته است بنابراین این مساله طبیعتا چشم انداز سیاسی مناسبی برای اصولگرایان نخواهد داشت.
سروری تاکید کرد: به هرحال نیروهای اثرگذار اصولگرا باید تلاش کنند تا اختلاف میان خود را مدیریت کنند و از تهدید، فرصت بسازند تا به شکلی از وضعیت کنونی عبور کنند و اجازه ندهند این اختلافات در خانواده اصولگرایان باقی بماند و در رقابتهای آینده ادامه پیدا کند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.