گفتگوی تلفنی ظریف و داود اغلو دربارهٔ بکارگیری سلاح‌های شیمیایی در سوریه

اردیبهشت ۱۴۰۳

وزیران امور خارجه ایران و ترکیه چهارشنبه‌ شب دربارهٔ بکارگیری سلاح‌های شیمایی در سوریه تلفنی گفتگو کردند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی ممتاز نیوز، “محمدجواد ظریف” در این گفتگوی تلفنی با یادآوری مواضع قاطع کشورمان در نفی بکارگیری سلاح‌های کشتار جمعی، هرگونه استفاده از سلاح‌های شیمیایی را به شدت محکوم کرد.

وی افزود: اگر استفاده از سلاح شیمیایی صحت داشته باشد، به طور قطع توسط گروه‌های تروریستی و تکفیری انجام شده است زیرا آنها در عمل نشان داده‌اند که از هیچ جنایتی رویگردان نیستند.

وزیر امور خارجه کشورمان دربارهٔ ادعای برخی رسانه‌های غربی مبنی بر وارد کردن اتهام به دولت سوریه برای استفاده از این سلاح‌ها نیز گفت: در حالی که بازرسان سازمان ملل در دمشق حضور دارند و دولت این کشور با تسلط در حال عقب راندن تروریست‌ها است، چگونه دولت به چنین اقدامی دست می‌زند؛ این عمل جنایتکارانه توسط گروه‌های تروریستی انجام شده زیرا منافع آنها در گروی تشدید بحران در سوریه و بین‌المللی کردن آن است.

وی با یادآوری محکومیت این اتفاق توسط دولت سوریه، خاطرنشان کرد که جمهوری اسلامی ایران برای بررسی جوانب مختلف این موضوع در تماس نزدیک با دولت سوریه است.

وزیر امور خارجه ترکیه نیز در این گفتگوی تلفنی با ابراز نگرانی از بکارگیری سلاح‌های شیمیایی در سوریه، خواهان روشن شدن درستی و نادرستی و همچنین ابعاد این موضوع و ادامه تماس‌ها و رایزنی‌های تهران و آنکارا برای جلوگیری از گسترش بحران در سوریه شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.