گفتگوی تلفنی روحانی و دیوید کامرون

سایت خبری ممٺاز نیوز: 

حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس امروز (سه‌شنبہ) تلفنی گفت‌وگو کردند.

اجرای برجام و چشم انداز آینده آن، از مهمترین موضوعات مورد گفتگوی دو طرف بوده است.

بہ نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام حسن روحانی روز سه شنبہ در تماس تلفنی دیوید کامرون نخست وزیر انگلسٺان، گفت: همه باید تلاش کنیم ٺا توافق هسته ای بہ خوبی اجرایی و عملیاتی شود. جمهوری اسلامی ایران مشروط بر آنکہ طرف مقابل بہ تمام تعهداتش عمل کند، بہ همه تعهدات خود عمل خواهد کرد.

رییس جمهور  بہ ضرورت توسعه همکاری های مشترک ایران و انگلسٺان در حوزه های اقتصادی ، فرهنگی ، علمی و سیاسی اشاره کرد و  افزود: باید با ایجاد تحرکی در روابط دوجانبہ کہ می تواند بہ نفع ملتهای دو کشور ، منطقه و جهان باشد، کم کاری های گذشته در این عرصه را جبران کرد.

روحانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از حضور کمپانی های اروپایی و انتقال سرمایه و فناوری و همکاری در عرصه های مالی و بانکی استقبال می کند.

رییس جمهوری با اشاره بہ اراده مستحکم دو کشور برای توسعه همکاریهای دوجانبہ گفت: این اراده در میان مقامهای ارشد دو کشور ، زمینه را برای ایجاد تحرکی جدی در روابط فراهم کرده است.

 روحانی همچنین با استقبال از رایزنی و هماهنگی میان تهران – لندن در خصوص  مسایل منطقه ای و ثبات و امنیت خاورمیانه اظهارداشت: بی تردید وضعیتی کہ امروز  درسوریه، عراق و یمن حاکم است، قابل قبول نیست و همه ماباید تلاش کنیم ٺاموضوع تروریسم و بی ثباتی در این منطقه مهم حل و فصل شود.

نخست وزیر انگلسٺان نیز در این تماس تلفنی با تبریک اجرای رسمی برجام و ضرورت تعهد طرفین بہ اجرای دقیق آن، اظهار داشت: همه طرفین باید بہ تعهدات خود تحت برجام عمل کنند و انگلسٺان قطعا این کار را انجام خواهد داد.

دیوید کامرون همچنین بہ ضرورت تحرکی جدی در روابط همه جانبہ ایران و انگلسٺان اشاره کرد و گفت: انگلسٺان آماده است ٺا تمامی تخصص و تجربیات مالی و بانکی و اقتصادی خود را دراختیار جمهوری اسلامی ایران قرار دهد و بی تردید افزایش رفت و آمد میان مقامهای ارشد دو کشور  می تواند بہ تقویت این همکاریها و روابط دو کشور کمک کند.

 وی تصریح کرد: اطمینان می دهم کہ خواهان روابط بہتر میان دو کشور هستی. اکنون بہ مرحله ای رسیده ایم کہ توسعه بیش از پیش روابط دو کشور را ضروری می سازد و ما باید رایزنی های خود را در عرصه منطقه ای نیز تقویت کنیم.

نخست وزیر انگلسٺان همچنین بابیان اینکہ بزودی بخش صدور ویزا در سفارت لندن در تهران فعال خواهد شد، ابراز امیدواری کرد کہ با رییس جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو کند.

باز نشر: www.momtaznews.com |سایت ممٺاز نیوز | اخبار ایران و جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.