گفتگوی تلفنی صالحی با عنان و ولید معلم

وزیر امورخارجه کشورمان عصر چهارشنبه در تماس تلفنی با کوفی عنان، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در سوریه ضمن تاکید بر حمایت از طرح وی در حل و فصل مساله سوریه، اقدام تروریستی امروز در این کشور را محکوم کرد.به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان در این مکالمه تلفنی افزود: حادثه تروریستی روز چهارشنبه سوریه یک اقدام تروریستی بوده و نشانگر آن است که تروریسم درحال ریشه دواندن در سوریه و منطقه است.
او از کوفی عنان درخواست کرد با توجه به پیامدهای نامطلوب و مخاطره‌آمیز حضور تروریسم در عراق و افغانستان از تکرار تجربه تلخ مزبور در شرایط کنونی سوریه از طریق اتخاذ مواضع قاطعانه جلوگیری کند.
کوفی عنان، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در سوریه نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با تایید اظهارات وزیر امور خارجه کشورمان و محکومیت حادثه تروریستی امروز در دمشق و اقدامات ضدامنیتی در این کشور تصریح کرد که از پیشنهاد وزیر امور خارجه کشورمان برای ایجاد زمینه گفت‌وگوهای ملی در سوریه با هدف بازگرداندن ثبات و استقرار به این کشور حمایت می‌کند.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم‌چنین عصر چهارشنبه در تماس تلفنی با ولید معلم، همتای سوری‌اش با تسلیت ضایعه فقدان وزیر دفاع سپهبد داوود راجحه و نایب رییس ستاد مشترک ارتش، عاصف شوکت در حادثه تروریستی و جنایتکارانه، مراتب تسلیت دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران را به دولت و ملت جمهوری عربی سوریه ابلاغ کرد.
دکتر علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان در این مکالمه تلفنی یادآور شد بی‌تردید ملت بزرگوار سوریه با عزم و اراده‌ای راسخ در دفاع از حاکمیت ملی، ثبات و امنیت خود ایستادگی خواهد کرد.
او در پایان تاکید کرد: بی‌تردید تحقق آمال و نیات مشروع و صادقانه ملت بزرگوار سوریه از طریق راهکار سیاسی، مسالمت‌جویانه و مشارکت فراگیر آنان در سرنوشت سیاسی آینده این کشور رقم خواهد خورد، از این رو اقدامات جنایتکارانه و تروریستی با حمایت بیگانگان نمی‌تواند معیار کسب امتیاز و اقتدار سیاسی برای حاکمیت بر این مردم باشد.
۵۱۱۵

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.