گفتگو با بیماری که هرگز حرف نمی‌زند

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

سلامت > بیماری
پزشکان موفق شدند برای اولین بار با بیماری که طی ۱۰ سال گذشته زندگی نباتی داشته‌است،‌ با کمک گرفتن از اسکن مغزی صحبت کنند.

به گزارش تفسیری BBC، اسکات روتلی،‌بیمار کانادایی پس از ۱۰ سال برای اولین بار توانست با پزشکان صحبت کرده و iبه آنها بگوید که درد ندارد. پزشکان از وی درحالی که مغزش توسط fMRI اسکن می‌شد سوالاتی پرسیدند و توانستند فعالیت‌های مغزی او را بررسی کرده و واکنشهای وی را نسبت iبه سوالات تشخیص دهند.

ادریان اوئن محقق موسسه ذهن و مغز در دانشگاه اونتاریوی غربی می‌گوید این بیمار قادر بود هوشیار بودن و متفکر بودن مغز خود را نشان دهد، چندین بار اسکن از مغز وی نشان داد این بیمار آشکارا قصد دارد که iبه سوالات ما پاسخ دهد،‌از این رو معتقدیم بیمار خود را شناخته و از محیط اطراف آگاه است.

در حقیقت محققان معتقدند طی ارتباطی که با بیمار برقرار کردند وی تایید کرده است که هیچ دردی ندارد، و در این صورت،‌این اولین باری است که بیماری با آسیب‌دیدگی شدید مغزی که توانایی برقراری ارتباط را از دست داده و زندگی نباتی دارد،‌ توانسته اطلاعات مربوط iبه سلامتش را در اختیار پزشکان قرار دهد.

این یافته با نظریه پذیرفته شده‌ای که می‌گوید بیمارانی که زندگی نباتی دارند هیچ درکی از خود یا محیط اطرافشان ندارند، در تقابل است.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.