گفتگو و آشتی ملی راهبرد اصلی مرسی است

۱۲ام بهمن ،

سفیر سابق ایران در آفریقا گفت: با توجه به فشارهای موجود از طرف کشورهای غربی و گروه‌های مخالف داخلی در مصر، مرسی به دنبال حل بحران فعلی از طریق گفتگو و آشتی ملی است.

محمدرضا جباری در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اغتشاشات اخیر مصر اظهار داشت: گروه‌های مخالف مرسی دارای یک رویکرد مشترک نیستند و انگیزه‌‌های مختلفی آنها را به این مبارزات واداشته است.

وی افزود: این گروه‌ها شامل ۳ دسته اصلی هستند که عبارتند از عناصر رژیم سابق که از هرگونه اعتراض اجتماعی، سیاسی و اقتصادی برای از میان بردن اصل موجودیت و مشروعیت نظام تازه، نهایت بهره را می‌برند و گروه دیگر شامل دسته‌های لائیک که تحت پوشش غرب و به رهبری اکبر اده‌ای و امر موسی جهت مخالفت با بعد اسلامی حکومت تلاش می‌کنند و دسته آخر نیز شامل گروه‌های اسلام‌‌گرایی نظیر تندروهای سلفی می باشند که به سبب شکست در برابر اخوان به مخالفت می‌پردازند.

جباری با بیان اینکه مرسی از اقتدار و نفوذ کمی در ارتش برخوردار است، ادامه داد: با توجه به فشارهای موجود از طرف کشورهای غربی و گروه‌های مخالف داخلی، مرسی به دنبال حل بحران فعلی از طریق گفتگو و آشتی ملی است.

سفیر سابق ایران در آفریقا در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به خواست و اراده مردم مصر مبنی بر به‌دست آوردن یک حکومت مستقل بر پایه دین اسلام لذا مشکلات سیاسی، اقتصادی،‌ اجتماعی و فرهنگی پیش رو به مرور زمان کم شده و ملت مصر پاسخ صبر و استقامت خود را خواهند گرفت.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.