گلایه‌ از سیستم‌ بانکی‌ به‌ نفتی‌ها رسید

۱۶م اسفند ،

بینا- عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس در واکنش به توقف صادرات نفت توسط بخش خصوصی گفت: بعضی بانک‌ها با گرفتن ضمانت نامه‌های سنگین از صادرکنندگان نفت راه را برای صادرات ناهموار کرده‌اند، که باید در بعضی موارد تجدید نظر شود، چراکه حمایت از بخش خصوصی از سوی مسئولان ضروری است.
به گزارش بینا، سید حسین دهدشتی  با اشاره به اینکه باید هرچه بیشتر به سمت خصوصی سازی در کشور حرکت کنیم، به خانه ملت گفت: در شرایط فعلی باید از هر فرصتی برای سرمایه گذاری در بخش خصوصی بویژه در صنایع داخلی استفاده کرد.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در ادامه به نارضایتی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی به سبب توقف صادرات نفت از طریق بخش خصوصی اشاره و تصریح کرد: اتحادیه صادر کنندگان فرآورده‌های نفتی باید مشکلات خود را به کمیسیون انرژی مطرح و منعکس کنند تا ضمن بررسی، موانع پیش رو برطرف شود.
وی با بیان اینکه بعضی بانک‌ها با گرفتن ضمانت نامه‌های سنگین از صادرکنندگان نفت راه را برای صادرات ناهموار کرده‌اند، افزود: بانک‌های کشور در ارائه تسهیلات به بخش خصوصی باید به گونه‌ای عمل کنند تا بتوان از ظرفیت‌های داخلی بیش از این بهره‌مند شد، اما بعضی صادر کنندگان نیز از بانک‌ها مبالغی دریافت کرده‌ ولی آنرا در جایی دیگر استفاده می‌کنند که این امر نیز نادرست است.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس خاطر نشان کرد: بانک‌ها در بعضی موارد سخت گیری‌هایی انجام می‌دهند که باید در این مورد تجدید نظر شود، چراکه حمایت از بخش خصوصی و اصل ۴۴ قانون اساسی وظیفه همگان بوده و در این جهت باید به گونه‌ای عمل شود که منافع بانک‌ها وصادرکنندگان در نظر گرفته شده و آسیبی به این بخش‌ها وارد نشود.
رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی از توقف صادرات این کالا توسط بخش خصوصی خبر داده و در این مورد افزود: بعضی از مدیران میانی وزارت نفت در خصوص فروش نفت توسط بخش خصوصی سنگ‌اندازی کرده که به واسطه این امر متاسفانه بنابه دلایلی نزدیک به دو ماه است که فروش نفت توسط بخش خصوصی متوقف شده و از طرفی بانک‌های کشورمان نیز از بخش خصوصی که مشغول صادرات نفت بودند ضمانت‌نامه‌های سنگینی طلب می‌کنند که به هیچ عنوان امکان تهیه چنین ضمانت‌نامه‌هایی وجود ندارد.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.