گلایه بازیگر توانای سینمای ایران از عدم حضور بزرگان در صحنه

۱۸م آذر ،

فرخ‌نژاد در برنامه هفت مطرح کرد:

سینماپرس-گروه تلویزیون:حمید فرخ نژاد، بازیگر سینما و تلویزیون در برنامه هفت گفت: متأسفانه آدم های بزرگ سینما مدتهاست کار نمی کنند و کنار رفته اند و باید این را قبول کنیم که اگر این آدم ها در سینما نباشندسطح سینما پایین می آید.

به گزارش خبرنگار تلویزیون سینماپرس، حمید فرخ نژاد، بازیگر سینما و تلویزیون در برنامه زنده تلویزیونی هفت گفت: از سال ۶۸ به تهران آمدم و به تئاتر رفتم، بعد از آن با سینایی آشنا شدم و در مقام دستیاری با وی به کار پرداختم با بازی در فیلم «ارتفاع پست» بازیگری را به صورت جدی آغاز کردم.

وی با اشاره به مشکل اکران بعضی از فیلم هایش تصریح کرد: مدتی بود که گربه سیاه سینما شده بودم و هر فیلمی که بازی می کردم اجازه نمایش پیدا نمی کرد.

فرخ نژاد ادامه داد: سینمای امروز ما با سینمای ۸ سال پیش تفاوت بسیاری دارد. بسیار از سازندگان خوب و قوی ما با سینما قهر می باشند. سینما الان طوری شده که به ضعیف ترین کارها اجازه نمایش داده می گردد.

این بازیگر سینما و تلویزیون گفت:یک اصل در بازیگری وجود دارد و آن این است که بتوانی یک معدل کاری را در کل کارهایت حفظ کنی و من سعی کردم در همه کارهایم از سنت بازیگر کشی در سینما فرار کنم.

وی افزود: اتفاقی که در سینما می افتد این است که عدم پرداخت شخصیت پردازی در فیلم ها وجود دارد و سازندگان سعی می کنند که با کمک از حافظه مخاطب ضعف شخصیت پردازی را برطرف کنند.به این صورت که یک نفر در فیلم های ما آدم خوب می گردد و یک نفر در همه فیلم ها نقش آدم بد را بازی می کند.من سعی کردم در کارهایم حتی به قیمت از دست دادن بسیار از موقعیت های خوب از این فضا فرار کنم.

فرخ نژاد اضافه کرد: بعد از فیلم «عروس آتش» و «ارتفاع پست» فیلم «دوئل» به من پیشنهاد شد اما بازی در آن را قبول نکردم زیرا که نمی خواستم به عنوان یک شخصیت جنوبی در بین مخاطبان شناخته شوم و به جای آن به سراغ بازی در یک فیلم آپارتمانی رفتم که بسیار هم خوب نبود.

وی با اشاره به نشست و افت سینما در سالهای اخیر گفت: متأسفانه آدم های بزرک سینما مدتهاست که کار نمی کنند و کنار رفته اند باید این را قبول کنیم که اگر این آدم ها در سینما نباشندسطح سینما پایین می آید.

فرخ نژاد تصریح کرد:باید قبول کنیم که یک بازیگر باید در کارنامه کاری خود علاوه بر کارهای صاحب سبک کارهای سطح پایین را هم بازی کند زیرا که بعضی از فیلم های داری درجه هنر بالا مخاطب بسیاری ندارد و یا درگیر اکران های عجیب و غریب می گردد و در نهایت به این نتیجه میرسی که با بازی در این فیلم دیده نشده ای.

وی افزود: در بعضی از فیلم ها یک بازیگر از اول تا آخر فیلم حضور دارد اما در پوسترها، بنرها و تبلیغات هایی که از فیلم می بینی هیچ عکسی از این بازیگر در آن وجود ندارد و به جای آن فرد دیگری قرار گرفته است.

فرخ نژاد درخصوص بازی در فیلم ها و سریال های تلویزیونی اظهار داشت: اکر فیلم نامه و کار خوبی در تلویزیون به دستم برسد کار می کنم اما برنامه سازان تلویزیونی با توجه به اینکه مخاطبان این رسانه بسیار بیشتر از سینماست به ساخت برنامه های آن توجه نمی کنند و در تولیداتشان از اشخاص سطح دوم استفاده می کنند که به همین جهت کیفیت این تولیدات بسیار قابل قبول نیست.

وی با اشاره به مشکلاتی که در دادن جایزه به خاطر بازی در شخصیت «دریاقلی سورانی» در فیلم «شب واقعه» به وجود آمده است، ادامه داد:هشت دوره است که برای دریافت جایزه در جشنواره فجر برگزیده می شوم اما جایزه نمی گیرم و این ها همه به سبب اعمال نظرهای دقیقه نودی و غیر سینمایی اتفاق می افتد.

وی در خصوص عدم پذیرش نقش ابوسفیان در فیلم «محمد (ص)» گفت: قرار بود برنمه های زمانی برای کار در این فیلم را اعلام کنند اما با جمع بندی کارهایم به این نتیجه رسیدم که زمانم برای ایفای نقش در این کار همخوانی ندارد.

بازیگر سینما و تلویزیون در پایان خاطرنشان کرد: سینما برای مملکت بسیار آبرو کسب کرده است وبا اکران هایی که در خارج از کشور داشته تاکنون تواسته برای کشورمان وجاهتی کسب کنند درحالیکه بعضی کشورهای عربی با خرج پول بسیار به دنبال کسب این وجاهت است.

گفتنی است پیامک این هفته برنامه هفت نیز به بررسی بازی های «حمید فرخ نژاد» اختصاص داشت.

انتهای پیام/ع.ت

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۸۸۷۸


شبکه خبری سینمای ایران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.