گلستان میزبان جشنواره مد و لباس می‎شود

۱۲ام بهمن ،

۲۵ بهمن

مدیرکل ارشاد استان گلستان از برگزاری جشنواره مد و لباس از ۲۵ بهمن تا پنج اسفند سال جاری در گرگان خبر داد.

به گزارش هنرآنلاین،  غلامرضا منتظری  در جمع مدیران ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار کرد: جشنواره مد و لباس برای اولین‎بار توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مقیاس ملی برگزار شد و گلستان نیز به عنوان اولین استان به برگزاری این جشنواره مبادرت می‎کند.

وی با بیان اینکه جشنواره مد و لباس شامل دو بخش نمایشگاهی و تولیدات ملی است تصریح کرد: در بخش نمایشگاهی، تولیدات استانی و لباس‎هایی که توسط تولید کنندگان استان در بخش بانوان و آقایان است ارائه می‎شود ولی قالب پوشاک مربوط به بانوان است.

مدیرکل  ارشاد  گلستان متذکر شد: در بخش تولیدات ملی ۱۱۰ مانتو و چادر به تائید وزرات ارشاد رسیده که ۵۰ اثر برای نمایش در استان انتخاب شده تا در معرض دید تولیدکنندگان و علاقمندان قرار بگیرد.

به گفته منتظری؛ در بخش پوشاک آقایان محوریت با تولیدات استانی و مطابق با شعار سال است.

وی یادآور شد: لباس‎های بومی، محلی و سنتی استان و زیورآلاتی که مورد استفاده بانوان قرار می‎گیرد برای نمایش و فروش در این جشنواره ارائه می‎شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در بخش فروش؛ مقنعه، مانتو، چادر با قیمت ارزان و تخفیف ویژه قرار می‎گیرد و طراحان به طور رایگان نسبت به برش و دوخت آن اقدام می‎کنند که این مهم با هدف حمایت از کسانی که توان خرید پارچه را ندارند انجام می‎شود.

منتظری از رونمایی لباس‎هایی که موفق به ثبت ملی شدند در جشنواره مد و لباس خبر داد و افزود: سه مورد از لباس‎های گلستان موفق به ثبت ملی شده است.

وی عنوان کرد: در بخش عملی جشنواره مد و لباس، نشست‎های مختلف متناسب با نیازهای نسل جوان، مد و لباس و رنگ‎های لباس، کارگاه نقد، طراحی و دوخت لباس ارائه می‎شود.

مدیرکل ارشاد گلستان با بیان اینکه در بخش علمی جشنواره، ارائه مقالات صورت خواهد گرفت ابراز داشت: برگزیدگان مقاله نسبت به ارائه آن اقدام و مقالات آنها در قالب کتاب چاپ می‎شود.

منتظری هدف از برگزاری این جشنواره را فرهنگ‌سازی با رویکرد هویت اسلامی و ایرانی بیان کرد و ابراز داشت: باید فرهنگ اسلامی را در جامعه احیا کنیم چراکه یکی از مظاهر هویت اسلامی، پوشاک آن ملت است و در این زمینه نباید برخورد سلبی داشته باشیم بلکه برخورد ایجابی بهتر جواب می‎دهد.

این مسئول حمایت از تولیدات متناسب با استانداردهای تعیین شده از سوی وزارت  ارشاد  را از دیگر اهداف جشنواره مد و لباس برشمرد و افزود: تشویق و ترغیب تولید کنندگان به تولید لباس‎هایی متناسب با ارزش‎های اسلامی از جمله اهداف این جشنواره است.

مدیرکل ارشاد گلستان با بیان اینکه گلستان بعد از تهران در برگزاری جشنواره مد و لباس الگو و پیشتاز نسبت به سایر استان‎هاست متذکر شد: قرار است ۱۰ استان در سراسر کشور همزمان با جشنواره ملی مد و لباس که در تهران برگزار می‎شود نسبت به برگزاری این جشنواره مبادرت کنند، اما گلستان تنها استانی است که به استقبال این طرح رفته است.

منتظری از حضور شاه‎آبادی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشنواره مد و لباس خبر داد و اذعان داشت: نشست خبری با استان‎های برگزار کننده این جشنواره در گلستان شکل خواهد گرفت.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.