گله مندی توانگران از بانک توسعه تعاون

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

بانوان تعاونگر از دریافت تسهیلات بانک توسعه تعاون گله مند و خواستار تجدید نظر در ارائه تسهیلات هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران امروز در نشستی در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در خصوص مشکلات بانوان بنیاد تعاون و توسعه کارآفرینی با حضور مدیرکل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مسئولان بانک ها و همچنین تعاونگر برگزار شد.

بانوان تعاونگر مشکلات خود را در خصوص تعاونی ها مطرح کردند که بسیاری از تعاونگران از نحوه دریافت تسهیلات گله مند بودند، بانک ها برای پرداخت تسهیلات مجوزهای از تعاونگران می خواهند که دریافت مجوزها برای تعاونگران امکان پذیر نیست.

بسیاری از تعاونگران در این نشست اظهار می کردند که چندین سال به دنبال دریافت وام از سوی بانک ها هستند و ضررهای زیادی را متحمل شدند.

بنابراین گزارش، با توجه به اینکه در برنامه پنجم توسعه، سهم تعاون در اقتصاد کشور باید به ۲۵ درصد برسد اما این گونه مشکلات باعث کاهش تعاون در کشور شده است.

بانوان تعاونگر با تجمیع سرمایه اندک در جهت رونق کسب و کاری هستند تا در اقتصاد جامعه و خانوارها سهیم باشند اما مشکلات پیش روی برای دریافت تسهیلات باعث کاهش رغبت آنان شده است.

لطفی نژاد مدیرکل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی با گوش دادن به صحبت های تعاونگران خواستار پاسخگوی مسئولان برخی از بانک های حاضر در جلسه شد.

یکی از بانک های مهم و اساسی درتعاون، بانک توسعه تعاون است که بسیاری از تعاونگران از نحوه دریافت تسهیلات گله مند بودند از ۶۰ تعاونی حاضر در جلسه هیچکدام موفق به دریافت تسهیلات از بانک مذکور نشده بودند.

مقدم معاون بانک توسعه تعاون شعبه تهران در پاسخ بانوان تعاونگر اظهار کرد که ۱۰ شرکت تعاونی با معرفی اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان تهران به بانک توسعه تعاون معرفی شدند و تسهیلات دریافت کردند.

وی ادامه داد: سهم اعتبارات زنان د رتعاونی ها در سال ۸۷، ۷۰ میلیون تومان بود که در بودجه ۹۰، ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است.

وی تصریح کرد: بودجه تعاون توسط وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی استان تهران تعیین می شود و تعاونی ها توسط اداره تعاون استان تهران به بانک ها معرفی می شوند.

بنابراین گزارش، راهکارهایی برای حل مشکل تعاونگران از سوی مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران مطرح شد که در جریان آن، دبیرخانه اقتصادی تعاون در اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان تهران ایجاد می شود.

صندوق سرمایه گذاری بخش تعاون نیز می تواند به طرح های کوچک تعاون کمک شایانی کند.

بنابراین گزارش، با توجه به اینکه تعاونی همکاری و اشتراک مساوی برای رفع نیازها است باید با برداشت موانع بر سر راه تعاونگران عملکرد اقتصادی تعاون را درکشور افزایش دهیم./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.