گلودرد همراه با تب خطرناک است

۲۱ام بهمن ،
ممتاز نیوز : گلودردی که همراه تب بوده و منشأ عفونی داشته باشد از نظر پزشکی حائز اهمیت است و باید برای درمان آن به پزشک مراجعه شود. سبب این نوع گلودردها می‌تواند باکتری یا ویروس باشد یا علل دیگری داشته باشد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ؛ دکتر مسعود مردانی متخصص بیماری‌های عفونی با بیان این مطلب گفت: در بروز گلودرد بیماری‌های ویروسی و باکتری معمولا شایع‌تر است. گلودرد در کودکان زیر ۵ سال، معمولا منشأ ویروسی دارد و نیازی به آنتی‌بیوتیک نیست و استفاده از ضدتب و ضد احتقان گلو کفایت می‌کند، اما پیشنهاد می‌کنیم در گلودردهای چرکی از مصرف خودسرانه دارو توسط پدر و مادرها اجتناب شود، چرا که با این عمل، مقاومت به بیماری در بدن ایجاد می‌شود.

وی افزود: بعد از ۵ تا ۱۵ سالگی یکی از مهم‌ترین سبب‌های گلودرد چرکی استرپتوکک است که به دنبال آن غشایی روی لوزه‌ها را می‌پوشاند. این نوع گلودرد علاوه بر این که می‌تواند سینوزیت، مننژیت و سینه‌پهلو ایجاد کند، سبب رماتیسم قلبی و بیماری‌های کلیوی نیز می‌شود. برای جلوگیری از عوارض چرکی یا غیرچرکی عفونت‌های گلو پیشنهاد می‌شود که هنگام بروز تب همراه با گلودرد با دکتر مشورت شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: اگر گلودرد باکتریایی باشد باید آنتی‌بیوتیک مصرف شود و مصرف دارو اجباری است و اگر دارو به طور کامل مصرف نشود، گلودرد باکتریایی دچار عوارض چرکی و غیرچرکی می‌شود.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.