گلوکوم خطر تصادفات حین رانندگی را افزایش می‌دهد

۲۶ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

بیماری چشمی وابسته iبه سن iبه نام گلوکوم یا آب سیاه، تأثیر زیادی در افزایش میزان تصادفات رانندگی دارد.

به گزارش تفسیری گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران iبه نقل از نشریه ساینس دیلی، نتایج یک تحقیق در ژاپن با مقایسه نرخ وقوع تصادفات در رانندگان مبتلا iبه گلوکوم پیشرفته و رانندگان با دید عادی، نشان می‌دهد که اشخاص مبتلا iبه گلوکوم یا آب سیاه تا ۲ برابر بیشتر از بقیه در معرض افزایش خطر وقوع حوادث رانندگی قرار می‌گیرند.

نتایج حاصل از این گزارش تفسیری  با آزمایش دو گروه شامل ۳۶ نفر با استفاده از یک شبیه‌ساز رانندگی افزود: رایج‌ترین تصادفات در هر دو گروه از اشخاص مبتلا iبه گلوکوم و اشخاص با دید عادی مربوط iبه وقتی است که یک کودک، ماشین و یا شیء دیگری ناگهانی وارد مسیر راننده می‌شود که در این میان بیش از ۲ برابر این برخوردها در گروه مبتلا iبه گلوکوم بوده است.

به گفته محققان برای حصول اطمینان از ایمنی جاده‌ها ایجاد دستورالعمل‌های تست بینایی جهت تشخیص بیماران مبتلا iبه گلوکوم اجباری است و آکادمی چشم پزشکی آمریکا نیز توصیه می‌کند هرکس باید یک معاینه کامل چشمی را در سن چهل سالگی انجام دهد تا با تشخیص آب سیاه و دگیر بیماری‌های چشمی وابسته iبه سن، درمان سریعهنگام آنها خطر از دست دادن بینایی را iبه حداقل برساند.

گفتنی است گلوکوم یا آب سیاه بیش از ۷/۲ میلیون آمریکایی بالای ۴۰ سال را تحت تأثیر قرار می‌دهد و با توجه iبه این که دومین سبب نابینایی در سراسر جهان است در صورت عدم درمان، دید محیطی را کاهش داده و در نهایت سبب کوری و صدمه iبه عصب بینایی می‌شود.

شایان ذکر است تنها نیمی از اشخاص مبتلا iبه این بیماری چشمی از بروز آن آگاهند چرا که وقوع این بیماری بدون درد است و از دست دادن بینایی بسیار تدریجی است./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.