گلکسی اس ۴ یا آیفون ۵ ؟!

۱۶اردیبهشت،

s4vsi5.jpg

گلکسی اس ۴ بهتر است یا آیفون ۵ ؟! سوالی که شاید ذهن عده‌ی بسیاری از علاقمندان به گوشی‌های هوشمند را درگیر خود کرده است. اما در این گزارش نگاهی به ویژگی‌های هر یک از این دو گوشی هوشمند خواهیم انداخت.

به گزارش خبرنگار ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) وزن آیفون ۵ ((iPhone5 112 گرم بوده و این در حالی است که وزن گلکسی اس ۴ ( (Galaxy S4 130 گرم است. البته نباید تنها وزن بسیار این گوشی هوشمند را ملاک قرار دهیم زیرا گلکسی اس ۴ مجهز به یک صفحه‌ی ۵ اینچی بوده که این صفحه نمایش در آیفون ۵ تنها ۴ اینچ را به خود اختصاص می‌دهد.

تراکم پیکسل‌ها یا همان کیفیت صفحه نمایش در گوشی اهمیت بسیار بالایی دارد. تراکم پیکسلی گلکسی اس ۴ به میزان ۴۴۱ پیکسل در هر اینچ بوده و تراکم پیکسلی آیفون ۵ میزان ۳۲۶ پیکسل در هر اینچ است.

برای عده‌ی بسیاری از کاربران حافظه اهمیت بسیار بالایی دارد. هر دوی این گوشی‌ها مجهز به حافظه‌ی داخلی ۱۶ گیگابایت می باشند اما نکته‌ی مثبتی که در گلکسی اس ۴ به چشم می‌خورد، وجود درگاه کارت حافظه است که کاربر می‌تواند با توجه به احتیاج خود تا ۶۴ گیگابایت به حافظه‌ی این گوشی اضافه کند.

هر دوی این گوشی‌ها مجهز به فناوری ۳G و۴G می باشند. علاوه بر این امکانات در قلب گلکسی اس ۴ یک پردازنده‌ی چهار هسته‌ای ۱٫۶ گیگاهرتزی و یک پردازنده‌ی چهار هسته‌ای ۱٫۲ تعبیه شده است. در کنار این پردازنده‌ی شرکت سامسونگ، یک رم ۲ گیگابایتی قرار گرفته اما آیفون ۵ مجهز به یک پردازنده‌ی دو هسته‌ای ۱٫۲ گیگاهرتزی و یک رم ۱ گیگابایتی است.

کاربر می‌تواند با گلکسی اس ۴ به مدت ۱۴ ساعت مکالمه کند و زمان مکالمه در آیفون ۵ هشت ساعت است. در قسمت پشتی گلکسی اس ۴ یک دوربین ۱۳ مگاپیکسل تعبیه شده اما هنگامی که کاربر در حال عکس گرفتن با آیفون ۵ است تصاویر را با وضوح ۸ مگاپیکسل ذخیره می‌کند.

براساس اطلاعات درج شده در پایگاه اینترنتی تک کرانچ ((techcrunch هر دوی این گوشی‌ها مجهز به دوربین دوم می باشند. وضوح دوربین دوم گلکسی اس ۴ دو مگاپیکسل و وضوح دوربین آیفون ۵ به میزان ۱٫۲ مگاپیکسل است. بدنه‌ی آیفون ۵ از آلمینیوم ساخته شده اما گلکسی اس ۴ بدنه‌ی پلاستیکی دارد.

در پایان باید به سیستم عامل این دو تلفن همراه اشاره کنیم. سیستم عامل گلکسی اس ۴ آندروید ۴٫۱ است که در ایران کاربرد بیشتری دارد. آیفون ۵ مجهز به سیستم عامل iOS 6 است، سیستم عاملی که قلب عده‌ی بسیاری را تصاحب کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. Sahar:

    هرچقدرم ک از گلکسى s4 تعریف کنین بازم اسمش سامسونگه.
    بهتره کیفیت عکس دوربین ۱۳ گلکسى رو با عکس دوربین ۸ اپل مقایسه کنین کارى ب عدد و ارقام نداشته باشین.اینا همش حرفه.
    همچنان پرچم اپل بالاست

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.