گل های بهاری را به خانه هایمان ببریم ایران

گردآوری توسط گروه دانش ممتاز نیوز

پورتال ممتاز

سایت اطلاعات عمومی

بخش

مقالات مفید

قسمت گل و گیاهان آپارتمانی- گل های بهاری را به خانه هایمان ببریم

گل های بهاری را به خانه هایمان ببریم
 
از شمار کارهایی که با فرا رسیدن بهار همه ساله مرسوم است کاشت انواع گل های این فصل است. همیشه بهار، بنفشه، میمون، مینای چمنی، پامچال، نرگس و لاله گزینه های مناسبی هستند چرا که سرمای زمستان را به خوبی تحمل می کنند و می توان آنها را تا چند روز دیگر در فضای باز هم کاشت.

[categoriy],بهاری,به,خانه

گل همیشه بهار: گیاه همیشه بهار  با گل هایی درشت و رنگ هایی زرد و نارنجی برای تزیین باغچه های بهاری تان بسیار مناسب است. بهتر است در مهر ماه بذر آن را بکارید در غیر این صورت چنانچه در منطقه ای سرد ساکن هستید اوایل بهار این کار را انجام دهید. برحسب زمان کاشت بذر و آب و هوای منطقه گیاهان از اواخر زمستان تا بهار به گل می نشینند. بذر آن پس از ۱۰ روز جوانه می زند. شما می توانید از نشای آماده این گل زیبا برای کاشت در منزلتان استفاده کنید.
بنفشه: در انگلیس به این گل زیبا MOONFACE می گویند یعنی گیاهی که همچون صورت ماه است. بنفشه یکی از گیاهان معروف باغچه است که در فصل بهار به حداکثر گل دهی می رسد و انواع آن به سرما مقاومند. بذر آن را باید در مرداد ماه بکارید. نوعی بنفشه با نام بنفشه ۴ فصل در پی به نژادی به دست آمده که در تمامی فصول سال گل می دهد. نشا آماده این گل اکنون در بازار منتظر شماست.
میمون: کاشت این گل نیز مانند بنفشه است و گل آن به صورتی زیبا می روید. به زودی خوشه ای از گل های رنگی روی این گیاه تیره ظاهر می شود که زیبایی و طراوات خاصی به فضای منزل شما خواهد بخشید. نشای این گل نیز هم اکنون برای فروش عرضه شده است، بخرید و در باغچه منزلتان بکارید.
مینای چمنی: این گل به رنگ های مختلف سفید، سرخ و ابلق وجود دارد. بذر آن را باید در ماه های مرداد و شهریور بکارید تا بتوانید از میانه اسفند تا اواخر بهار از زیبایی گل هایش بهره مند شوید. چنانچه در منزل خود محیطی را به کار کاشت چمن اختصاص داده اید می توانید چند نقطه از وسط یا حاشیه آن را با مینای چمنی تزیین کنید. از خاطر نبرید که این گل به محلی آفتابی و تا حدودی سایه دار عادت دارد.
پامچال: هنگامی که پامچال گل می دهد نوید بهار را با خود می آورد و به حق نام آن را گل نوروز نهاده اند. بذرهای پامچال را باید روی سطح خاک بپاشید تا نور به آنها برسد و جوانه بزند و به محض جوانه زدن آنها را در گلدان های کوچک بکارید و تا حد امکان در جای خنک نگهداری کنید، در غیر این صورت به نزدیک ترین گل فروشی بروید و یک گلدان زیبای پامچال بخرید و سر سفره هفت سین بنشانید.
نرگس: نرگس یکی از گیاهان پیازی محبوب و معطر است. پیاز آن را می توان درماه های مهر و آبان در فضای بیرون کاشت. البته درمناطق سردتر باید این کار در آخر زمستان صورت گیرد. به اندازه ۳ برابر طول پیاز، زمین را گود کنید و پیاز را بکارید. نرگس به سرما مقاوم است و همزمان با آغاز سال نو، گل های زیبای آن می شکفند. نرگس شیراز را می توانید در یک بطری آب هم پرورش دهید. به این ترتیب یک بطری زیبا برای تزیین خانه بهاری تان تدارک ببینید.
لاله: این گیاه نیز توسط پیاز تکثیر می شود. در اوایل مهر ماه پیازهای لاله را به فواصل ۲ سانتی متری و در عمق ده سانتی متر بکارید و برای جلوگیری از یخ زدن روی آنها را با برگ خشک بپوشانید. پیازها در فروردین و اردیبهشت به گل لاله بدل می شوند که در زیبایی بی نظیرند. 

  • نگهداری گل های آپارتمانی ایران

  • پیش رس کردن سبزیجات یا کشت گلخانه ای ایران

  • کشت گلخانه ای چیست ایران

  • محلول های محافظ یا نگهدارنده گل ها ایران

  • بهار فصل مناسب گل و گلکاری – اکاایران

  • نکات مفید در باره گل ها و گیاهان زینتی در خانه ایران


خبرخوان های ممتاز
باز نشر:
سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.