گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای درباره سفر پوتین به سرزمینهای اشغالی/ ایران و سوریه در دستور کار

به گزارش خبرگزاری مهر، چاینا دیلی در مطلبی به این سفر اشاره می کند و می نویسد: انتظار می رود موضوع هسته ای ایران و بحران در سوریه در راس دستور کار گفتگوهای پوتین با مقام های اسرائیلی باشد.

این روزنامه در ادامه آورده است: روسیه یکی از اعضای مهم شورای امنیت سازمان ملل متحد و از شرکای تجاری و اتمی ایران است و موضعی متفاوت با کشورهای غربی در باره اعمال تحریمهای سخت تر علیه تهران دارد. آمریکا به همراه اسرائیل ایران را متهم به توسعه تسلیحات هسته ای می کنند، اما بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و وزرای ارشد وی از اینکه از روسیه علنا بخواهند تا موضع سخت تری را در برابر ایران بکار گیرد، خود داری کرده اند. زیرا که آنها از پاسخ توام با عصبانیت پوتین بیم دارند. اما دفتر نخست وزیر و وزارت خارجه اسرائیل از موضع روسیه درباره موضوع هسته ای ایران و بحران سوریه انتقاد دارند.

روزنامه اسرائیلی جروزالم پست نیز در مطلبی به سفر پوتین به اسرائیل اشاره می کند و می نویسد: در زمانی که خاورمیانه در بحبوحه سرنوشتی نامعلوم قرار دارد، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برنامه ریزی دیداری طولانی مدت را با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل کرده که دستور کار آن به گزینه های مختلف در باره کارآیی دیپلماسی در کاهش تهدید ایران مربوط می شود.

این روزنامه می نویسد: انتظار می رود تمرکز گفتگوهای پوتین و نتانیاهو ایران و سوریه باشند که در هر دو موضوع، طرفین اختلافات زیادی دارند.

جروزالم پست می نویسد: در حالیکه اسرائیل بر این باور است که گفتگوهای هسته ای با ایران جز دادن وقت بیشتر به تهران به نتیجه ای منجر نخواهد شد، روسیه بر ادامه روند دیپلماتیک در این باره تاکید دارد.

این روزنامه همچنین مدعی می شود: اسرائیل مخالف خونریزی بیشتر در سوریه است اما روسیه کمک های سیاسی و حمایت های نظامی را به بشار اسد دارد که این موارد در دیدارهای امروز عصر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.