گمرک ایران: عوارض گمرکی واردات افزایش نیافته است

رییس کل گمرک کشور گفت: عوارض گمرکی کالاهای وارداتی افزایش نیافته است.

به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ معمار نژاد امروز در سومین نشست مشترک روسای گمرک ایران و ترکیه در اصفهان با اعلام این خبر افزود : مبنای محاسبه حقوق ورودی کالاهای وارداتی، نرخ ارز اعلام شده از سوی بانک مرکزی و همان ۱۲۲۶ تومان است.
وی با تکذیب شایعه افزایش قیمت گمرکات گفت : در صورت افزایش نرخ ارز ، تمهیداتی اندیشیده خواهد شد تا با کاهش نرخ تعرفه، میزان حقوق ورودی تغییری نداشته باشد.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی توافق های گمرکی ایران و ترکیه را سبب توسعه تجارت بین ۲ کشور دانست و تصریح کرد : در حال حاضر انجام تشریفات گمرکی در مرز گوربلاغ- بازرگان سریع‌تر شده و در مرز سرو- اسن‌دره نیز فعالیت‌ها در حال افزایش است.
معمارنژاد با اشاره به اینکه پس از بازگشایی مرز کاپی‌کوی- رازی حجم فعالیتهای تجاری در این مرز در حال گسترش است افزود: بررسی تصمیمات نشست‌های قبلی مسئولان گمرکات ایران و ترکیه و پیگیری میزان پیشرفت توافقات حاصله، از مهمترین برنامه‌های نشست اصفهان است.
معاون وزیر تجارت و گمرک ترکیه نیز گفت: بین ایران و ترکیه یک اراده مشترک برای تسهیل و توسعه تجارت وجود دارد و برای ارائه خدمات باید گمرکات ۲ کشور مدرنیزه شوند.
ضیاءآلتون یالدیز با بیان اینکه ایجاد درب مشترک مرزی در مرز اسن‌دره در مجلس ترکیه به تصویب رسیده اظهار امیدواری کرد بر اساس توافق‌های انجام شده این امر هر چه زودتر به نتیجه برسد.
حجم مبادلات تجاری ایران و ترکیه در حال حاضر حدود ۱۶ میلیارد دلار است که طبق توافق‌های صورت گرفته قرار است به ۳۰ میلیارد دلار برسد.


IRIBNews RSS MoreNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.