گواهینامه‌های رانندگی مکانیزه می‌شود

۰۷اردیبهشت،

گواهینامه‌های رانندگی مکانیزه می‌شود

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان گفت: امسال گواهینامه‌های رانندگی به مدت ۱۰ سال و به صورت مکانیزه صادر می‌شود.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از فارس، سیدتقی امینی با اشاره به اجرای طرح‌های پیاده‌ راه‌سازی در این شهر برای کنترل ترافیک، اظهار کرد: پس از پیاده راه‌سازی خیابان اعلم‌الهدی رشت، در نظر است امسال خیابان‌های شهید شریعتی و سعدی قبل از رسیدن به میدان شهرداری پیاده راه‌سازی شوند.

وی ترافیک را از بحث‌های مهم دانست و افزود: سال قبل اقدام‌های خوبی در آیتم‌های مختلف ترافیک داخل شهری استان به ویژه در رشت صورت گرفت که سبب به کاهش تلفات تصادفات و کسب رتبه دوم گیلان در این زمینه شد.

وی اصلاح هندسی در حمل و نقل شهرداری را از جمله دلایل کاهش تلفات داخل شهری ناشی از تصادفات رانندگی عنوان کرد و گفت: با در نظر گرفتن سرعت‌گاه، سرعت خودروها را به حداقل رساندیم.

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان نصب دوربین‌های ثبت تخلفات در نقاط حساس رشت را از دیگر اقدام‌های این نهاد ذکر کرد.

وی آموزش فرهنگ ترافیک ۱۸۸ هزار و ۷۹۷ نفر در سال قبل را از اقدام‌های مهم ذکر کرد و یادآور شد: سال قبل یک‌هزار و ۲۱ فقره گواهینامه پایه یک صادر شد که معادل ۱۲ درصد رشد داشت.

امینی با بیان اینکه صدور گواهینامه در سال جاری به صورت ۱۰ ساله و مکانیزه است، تصریح کرد: گواهینامه‌های بافت قدیم در سال جاری جمع‌آوری می‌شوند.

وی ضریب امنیتی گواهینامه‌های تازه را یکی از ویژگی‌های آن دانست و متذکر شد: گواهینامه‌های تازه از ضریب کنترل امنیتی بالایی برخوردار می باشند.

به گفته این مسئول، گیلان دارای ۷۸ آموزشگاه رانندگی و سه آموزشگاه فعال موتورسیکلت است که در سال جاری هشت آموزشگاه موتورسیکلت در استان افتتاح می‌شود.

شنبه ۷ اردیبهشت   ۱۶:۲۶

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.