گواهینامه ۲۴۹ راننده در همدان توقیف شد

سرهنگ ˈحسین طلاییˈ روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۴۲ جلد گواهینامه راننده متخلف به علت کسب ۳۰ نمره منفی ، از ابتدای سالجاری تاکنون توقیف شده است.

وی اضافه کرد: یک هزار و ۱۴۰ سانحه فوتی و جرحی و خسارتی در پنج ماه نخست امسال رخ داده است که ۵۰ نفر در سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند.

وی اضافه کرد: ۲۶ نفر از متوفیان سوانح رانندگی معادل ۵۲ درصد از کل جانبختگان سوانح درون شهری عابران پیاده و ۱۱ نفر معادل ۲۲ درصد از جانباختگان راکبان موتور سیکلت هستند.

وی با ذکر اینکه مجموع سوانح درون شهری هفت درصد کاهش یافته است بیان کرد: یک هزار و ۱۵۸ نفر در سوانح درون شهری همدان مجروح و مصدوم شدند.

رییس پلیس راهور همدان اضافه کرد: ۳۸۱ نفر از مجروحان سوانح رانندگی درون شهری در پنج ماه نخست امسال راکبان موتور سیکلت و ۲۹۲ نفر نیز عابران پیاده بودند.

سرهنگ طلایی گفت: ۱۱ هزار و ۴۹۶ دستگاه موتور سیکلت به همراه سه هزار و ۶۴۹ دستگاه خودرو در همدان طی پنج ماه نخست امسال توقیف و به پارکینگ منتقل شدند.

وی گفت: میزان اخطاریه های صادره در این مدت زمان ۴۸ درصد کاهش یافته این درحالی است که برخورد با تخلفات حادثه ساز ۲۰ درصد افزایش داشته است.

این مقام انتظامی مهمترین و بیشترین علت بروز سوانح را توجه نکردن به جلو به علت استفاده از تلفن همراه، صحبت کردن با سرنشینان و هوشیار نبودن راننده ذکر کرد.

وی رعایت نکردن حق تقدم با ۲۱درصد را از دیگر علل بروز سوانح برشمرد و علت آن را رعایت نکردن و بی توجهی به حقوق دیگران، ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه دانست.

۷۵۲۵/۵۷۶

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.