گودرزی: برای حفظ میراث درگذشتگان چه باید کرد؟

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

گاه‌شمار شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر آئینی و سنتی/۳

یک نمایشنامه‌نویس و کارگردان گفت: حفظ عناصر موزه‌ای، سعدی افشارها و مرشد ترابی‌ها باید از اهم اهداف برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر آئینی و سنتی باشد.

شکرخدا گودرزی در گفتگو با خبرنگار تئاتر هنرآنلاین اظهار داشت: یکی از مهمترین مسائل محوری برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره این است که یک مکان ثابت برای نمایش‌های آئینی و سنتی وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: حفط عناصر موزه‌ای، سعدی افشارها و مرشد ترابی‌ها باید از اهم اهداف برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر آئینی و سنتی باشد و در این بین جشنواره پاسخ دهد؛ برای حفظ میراث درگذشتگان چه باید کرد؟

گودرزی با اشاره به اینکه باید کاری کرد تا تعریف درستی از تئاتر سنتی کشورمان باقی بماند افزود: باید اهداف جشنواره در سطح کلان تبیین شود و مسئولان بگویند جشنواره می‌خواهد چه چیزی را حفظ کند و اگر تاکنون حفظ نکرده چه سببی داشته است.

این نمایشنامه‌نویس و کارگردان گفت: اهداف جشنواره باید در راستای حقایقی مثل مرشد ترابی و سعدی افشار قدم بردارد.

وی با طرح این پرسش که به طور مثال تاکنون چه کارهایی برای حفظ و اشاعه مهمترین نمایش آئینی کشورمان یعنی تعزیه انجام شده اظهار کرد: آیا امروز تعزیه به همان شکلی که در تکیه دولت برگزار می‌شد اجرا می گردد و یا آیا جایی برای نشان دادن اجرای تعزیه به یک توریست در کشورمان وجود دارد.

گودرزی گفت: جشنواره باید در سطح کلان پاسخگوی این پرسش ها باشد و اینگونه راه برای پژوهش دانشجویان و پیشرفت نمایش آئینی و سنتی هم باز خواهد شد.

انتهای پیام/۵۲/۵۳
 


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.