گورباچف: امکان ساخت جهانی امن‌تر و عادلانه‌تر تا حد بسیاری از دست رفته است

۳۱فروردین۱۳،

reuters5-27.jpg

میخائیل گورباچف با انتقاد از فقدان رهبری در جهان و عدم وجود چشم‌انداز مشخص، دولت‌های جهان را به کوتاهی در خلع سلاح هسته‌ای و مساله تغییرات آب‌وهوایی متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، میخائیل گورباچف، رهبر سابق اتحاد جماهیر شوروی روز پنجشنبه، دو دهه پس از تاسیس گروه زیست محیطی «صلیب سبز بین‌المللی»، تصویری از پیشرفت‌های کم در عرصه زیست محیطی جهان ارائه داد.

این برنده جایزه صلح نوبل، سازمان مذکور را در سال ۱۹۹۳ در ژنو تاسیس کرد که همانند یک نوع از صلیب سرخ می‌تواند به کشورهای دچار مشکل زیست محیطی کمک کند. حال ۲۰ سال پس از آن، گورباچف ۸۲ ساله به ناکامی‌های عمیق در زمینه زیست محیطی اذعان کرد.

گورباچف که در روسیه از طریق ویدیو کنفرانس صحبت می‌کرد، به خبرنگاران در ژنو گفت: بحران اقتصادی کنونی با فشار روزافزون بر محیط زیست، تشدید فقر، پافشاری بر درگیری‌های بین‌المللی و با بدتر کردن بحران محیط زیست جهانی، وخیم‌تر می‌شود.

وی گفت: شکاف میان فقیر و غنی به طرز غیر قابل قبولی گسترده شده است. پاسخ به تغییرات آب و هوایی ضعیف و چندجانبه شده و امکان ساخت جهانی امن‌تر، عادلانه‌تر و جهانی متحدتر تا حد بسیاری از دست رفته است.

صلیب سبز، یک سازمان بین‌المللی است که دفاتری در سوئیس، ایالات متحده و ده‌ها کشور دیگر دارد. این سازمان همچنین به نابودی ۵۷ هزار تن از سلاح‌های شیمیایی در سراسر جهان کمک کرده و برنامه خلع سلاح هسته‌ای را ارتقا بخشیده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.