گوشی‌های چندصد میلیونی همچنان پرفروشند

۰۷اردیبهشت،

در حالی که تصورعمومی براین است که با افزایش عمومی قیمت‌ها، فروش کالاهای لوکس افت کند، منابع بازاری اعلام کردند فروش گوشی‌های چند صد میلیون تومانی همچنان داغ است.
به گزارش خبرنگار موبنا به نقل از فروشندگان گوشی‌های لوکس در بازار تهران، کاهش قدرت خرید مردم و همچنین نوسانات چشمگیر ارز تا کنون تاثیر چندانی بر میزان تقاضای مشتریان این گوشی‌ها در کشور نداشته چرا که پولدار‌های تهران در صورت نیاز به خرید کالای مورد نظر خود اقدام‌ می‌کنند.
یکی از فروشندگان گوشی‌های لوکس در بازار موبایل گفت: ماهانه حدود دو دستگاه از معرف ترین برند لوکس “ورتو” به فروش می‌رسد که این میزان فروش نسبت به سال قبل تغییری نکرده است.
این فروشنده با اشاره به قیمت مدل‌های مختلف گوشی‌های لوکس در بازار تهران گفت:‌ هم اکنون قیمت گوشی‌های لوکس در بازار از۱۰ هزار دلار آغاز می‌شود و با توجه به نوع مدل آن با قیمت‌ متفاون در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به نوسانات مکرر ارز در کشور گفت: طی چند سال قبل فروش این گوشی‌ها بر پایه ریال محاسبه می‌شد اما هم اکنون به سبب نوسانات لحظه‌ای ارز درکشور فروش این گوشی‌ها نیز بر پایه دلار صورت می‌گیرد.
در همین حال سایر فروشندگان گوشی‌های لوکس در تهران نیز پیش بینی کردند که میزان نوسانات ارز و گرانی در خرید مشتریان این گوشی‌های تاثیری نخواهد داشت چرا که کاربر گوشی لوکس زمانی که به خرید این کالا با قیمت ۱۰ هزار دلار می‌کند توجه چندانی به گرانی‌ها و سایر مسایل نیز ندارد.
به گزارش خبرنگار موبنا،‌ تجمل گرایی و منحصر به فرد بودن از این دست، در میان ایرانی‌ها این روزها تنها به داشتن ماشین ها و کالاهای لوکس وارداتی خلاصه نمی‌شود و مدتی است که گوشی‌های چند ده میلیون تومانی نیز از اقبال خوبی در میان گروهی از مردم جامعه برخوردار شده‌اند.
برخلاف تصور بیشتر مردم که فکر می‌کنند گوشی‌های بالای یک میلیون تومانی در رده گوشی‌های گران قیمت قرار دارند اما این روزها گوشی‌هایی وارد کشور می‌شوند که در مقایسه با گوشی‌های یک میلیون تومانی، بسیار گران می باشند و برای خرید آنها گاهی تا سقف چند صد هزار دلار باید هزینه کرد.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.