گوشی فیس‌بوکی خریدار ندارد

نتایج یک نظرسنجی نشان داد

آژانس بازاریابی انگلیسی Greenlight طی یک نظرسنجی از ۵۰۰ کاربر دنیا، نظر آنها در مورد یک گوشی موبایل با برند فیس‌بوک را جویا شد که نیمی از شرکت کنندگان اعلام کردند «هرگز» گوشی موبایل فیس‌بوکی خریداری نخواهند کرد.

به گفته شرکت کنندگان در این نظرسنجی، نشان تجاری فیس‌بوک در انتخاب تلفن همراه تاثیری روی آنها نمی‌گذارد و خرید گوشی موبایل ساخته شده به وسیله این شرکت تنها در صورتی توجیه پذیر است که این گوشی از قابلیت های بهتری در مقایسه با گوشی های دیگر برخوردار باشد.

اوایل هفته جاری شایعه همکاری فیس‌بوک با HTC برای ساخت یک گوشی موبایل قوت گرفت، با این حال به نظر نمی رسد این خبر به واقعیت نزدیک باشد. فیس‌بوک به سرعت به دنبال یافتن راهی برای درآمدزایی از طریق کاربران موبایلی خود است. از این به این منظور بزرگ ترین شبکه اجتماعی دنیا چند نفر از کارکنان پیشین اپل را استخدام کرد تا بازار خود روی پلتفرم های موبایلی را توسعه دهد.

به اعتقاد کارشناسان تولید یک گوشی موبایل فیس‌بوکی به این شرکت امکان می‌دهد درآمد بیشتری از تبلیغات کنونی خود به دست آورد. HTC اولین شرکتی است که در یکی از گوشی های خود کلیدی را به طور خاص برای کاربری در فیس‌بوک اختصاص داده است. با وجود این به دنبال دعوای حقوقی اپل و HTC در آمریکا؛ فروش گوشی هوشمند جدید این شرکت به نام One X با ممنوعیت های فراوانی در ایالات متحده مواجه شده است.

مارک زوکربرگ، بنیانگذار و مدیر عامل فیس‌بوک شایعه ساخت یک گوشی فیس‌بوکی را رد کرد و اعلام کرد که دست زدن به چنین کاری غیرمنطقی است.

نسترن صائبی / Telegraph

۴۰۳۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.