گوشی موبایلتان دزدیده شده؟ سارق را شناسایی کنید

ماموران کلانتری بعد از مشکوک شدن به سرنشینان یک موتورسیکلت با تعقیب و گریز پلیسی توانستند یکی از آن ها را دستگیر کنند و به موبایل دزدی آن ها پایان دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، هجدهم مرداد ماه ماموران کلانتری ۱۴۸ انقلاب در حین گشت زنی در خیابان جمالزاده – بلوار کشاورز به سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا ۱۲۵ مشکی مشکوک شدند و به آنها دستور ایست می دهند، اما سرنشیان موتورسیکلت اقدام به فرار می کنند.

در تعقیب و گریز پلیس و سرنشینان هوندا ۱۲۵ ، ماموران موفق به دستگیری ترک نشین موتور شده اما راننده آن با رها کردن موتورسیکلت اقدام به فرار از محل می کند.

همزمان با دستگیری متهم و انتقال وی به کلانتری، یکی از شهروندان که جهت طرح شکایتش در خصوص موبابل قاپی به کلانتری مراجعه کرده بود، بلافاصله متهم را به عنوان سارق گوشی تلفن همراهش مورد شناسایی قرار داد.

مالباخته در اظهاراتش به کارآگاهان عنوان داشت: چند ساعت پیش در خیابان مطهری در حال صحبت کردن با گوشی تلفن همراهم بودم که ناگهان همین شخص از یک دستگاه موتورسیکلت هوندا ۱۲۵ مشکی پیاده شد. چند لحظه پس از آن بود که ناگهان متهم در حالیکه من همچنان در حال صحبت کردن بودم، از پشت سر اقدام به قاپیدن گوشی تلفن همراهم کرد و به سرعت با موتورسیکلتی که چند ده متر جلوتر منتظرش ایستاده بود، از محل گریخت.

متهم که پس از شناسایی توسط شاکی پرونده چاره ای جز بیان حقیقت نداشت، صراحتا به سرقت گوشی تلفن همراه شاکی اعتراف کرد و گفت: گوشی های مسروقه را جهت فروش به همدستم که از محل دستگیری فرار کرده تحویل داده ام.

در همان تحقیقات اولیه کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که متهم قصد داشته تا با ارائه اطلاعات اشتباه و اعلام سن ۱۷ سالگی مانع از شناسایی خودش توسط پلیس شود اما کارآگاهان در بررسی سوابق متهم موفق به شناسایی وی به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار به نام «محسن ۲۳ ساله» شدند که بارها به اتهام سرقت و نزاع و درگیری دستگیر و روانه زندان شده است.

«محسن» که در برابر کارآگاهان و پس از شناسایی توسط بیش از ۶۰ مالباخته که تمامی آنها مشخصات ظاهری متهم را نیز در زمان طرح شکایت دقیقا اعلام کرده بودند، چاره ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشت، صراحتا به ده ها مورد موبایل قاپی در مناطق مختلف شهر تهران به ویژه در سهروردی، بهشتی، ولیعصر، انقلاب، مطهری، هفت تیر، مفتح و … اعتراف و عنوان داشت: در بیشتر سرقت ها من از موتور پیاده می شدم. در یک لحظه گوشی تلفن همراه را از دست افراد چنگ می زدم و پس از سرقت، با موتور از محل می گریختیم.

محسن که اعتیاد شدیدی به مصرف موادمخدر صنعتی شیشه نیز دارد، ضمن اعتراف به سرقت های کیف قاپی نیز گفت: مدارک شناسایی داخل کیف ها را در معابر عمومی و خیابان رها می کردیم و پول ها و گوشی های تلفن همراهِ داخل آنها را نیز برای خودمان بر می داشتیم.

سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر به خبرنگار مهر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به ده ها فقره موبایل قاپی، شناسایی ده ها مالباخته و به جهت شناسایی سایر شاکیان، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است. به همین منظور از کلیه کسانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه سوم پلیس آگاهی در خیابان سهروردی شمالی – خیابان خرمشهر – میدان نیلوفر مراجعه کنند.

 

 

منبع : مهر

 

 

باز نشر: اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.