گوشی هوشمند، بانک اطلاعاتی محرمانه کاربران

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی به بخش مهم زندگی روزمره مردم تبدیل شده‌اند. کاربرد این قبیل دستگاه‌ها از برقراری ارتباط با اطرافیان فراتر رفته است و بسیاری از مردم حساس‌ترین و محرمانه‌ترین اطلاعات خود را در آن ذخیره می‌کنند.
 
به گزارش فارس به نقل از آر‌تی‌تی‌ نیوز، شرکت مخابراتی Sprint مطالعه گسترده‌ای را روی عادات و رفتارهای موبایلی کاربران ترتیب داده و به این نتیجه رسیده است که آن‌ها به جز تصاویر و اطلاعات شخصی، اطلاعات مهم دیگری از جمله رمزهای عبور بانکی را در این دستگاه‌ها نگه می‌دارند که این مسئله می‌تواند یک نگرانی امنیتی جدی را به وجود آورد.
 
این مطالعه توسط مرکز تحقیقاتی Harris Interactive روی ۱۰۰۳ آمریکایی بالاتراز ۱۸ سال که صاحب گوشی هوشمند بودند انجام شده است.
 
در پایان بررسی مشخص شد که ۶۳ درصد این اشخاص دست‌کم ساعتی یک بار گوشی هوشمند خود را چک می کنند و حدود ۹ درصد این اشخاص هم هر ۵ دقیقه یک بار سراغ گوشی خود می‌روند. این بررسی همچنین نشان داد که ۳۳ درصد اشخاص ترجیح می‌دهند محتویات گوشی خود را روی نمایشگر بزرگتر در اختیار بگیرند.
 
کاربران در حال کلی از مشکلات امنیتی آگاهی دارند. اما طبق آمار انتشار یافته تنها ۴۴ درصد مردم یک رمز عبور ویژه برای گوشی خود در نظر گرفته بودند.
 
همان طور که از قبل هم پیش‌بینی می‌شد، در این بررسی مشخص شد که کاربران جوان بیش از اشخاص کهنسال سراغ گوشی خود می‌روند و آن را بررسی می‌کنند. حدود دوسوم آمریکایی‌ها اعلام کردند که اگر گوشی هوشمند را در خانه جا بگذارند بسیار ناراحت می‌شوند. همچین مشخص شد که بدون این دستگاه ۲۹ درصد مردم قابلیت ارسال پیام متنی را از دست می‌دهند و ۲۶ درصد هم نمی‌توانند هیچ تماس تلفنی برقرار کنند.
 
کارشناسان همچنین دریافتند که ۴۲ درصد مردم نگران آن می باشند که دیگران اطلاعات ذخیره شده در گوشی آن‌ها را ببینند، ۳۳ درصد نگران دسترسی دیگران به اطلاعات بانکی و مالی خود در گوشی هوشمند خود می باشند، ۲۹ درصد مردم تمایل ندارند که شخص دیگری به لیست شماره تلفن‌های آن‌ها دسترسی داشته باشند و ۲۳ درصد هم ترجیح می‌دهند هیچ کس پیامک‌های آن‌ها را مطالعه نکند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.