گوینده ۹۷ ساله در رادیو پرو

۱۲م آذر ،

جام جم آنلاین: ماروخا ونه‌گاس، مجری نود‌وهفت ساله پرویی همچنان رکورد طولانی‌ترین دوران حضور در برنامه‌های رادیویی در دنیا را در اختیار دارد.

به گزارش ایسنا، ماروخا ونه‌گاس که کار خود را در رادیو از زمان جنگ جهانی دوم آغاز کرد و نام خود را به‌عنوان رکوردار طولانی‌ترین سال‌های در رادیو در کتاب «گینس» به ثبت رسانده‌، پس از ۶۸ سال فعالیت هنوز هم به اجرای برنامه برای کودکان ادامه می‌دهد.

«باشگاه رادیوی کودکی» نام برنامه‌ای است که «ونه‌گاس» از ۶۸ سال پیش تاکنون برای کودکان پرویی در رادیو اجرا می‌کند.

این مجری زن دربارهٔ‌ حرفه‌ خود گفت: بچه‌های دیروز هم بزرگ شدند، ازدواج کردند و حالا دیگر پدربزرگ و مادربزرگ می باشند. آنها بیش از همه من را حمایت می‌کنند. خیلی از این مادربزرگ و پدربزرگ‌ها نوه‌هایشان را پای برنامه من می‌نشانند.

زمانی که این برنامه در دسامبر ۱۹۴۴ آغاز به کار کرد، ونه‌گاس، مجری یک برنامه موسیقی محبوب در رادیو بود. او به درخواست دولت و برای سرگرم کردن کودکانی که در بیمارستان بستری بودند، اجرای «باشگاه رادیوی کودکی» را پذیرفت، این در حالی بود که اولین نسل از تلویزیون‌های سیاه و سفید یک دهه پس از آن به پرو راه پیدا کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس،‌ اجرای ونه‌گاس در دهه‌ ۱۹۵۰ به اندازه‌ای محبوب شد که برنامه‌های خوانندگان و مجریان بزرگ پرو را در سایه قرار داد.

با بالا رفتن سن و ورود به نود سالگی‌، این مجری محبوب از طریق تلفن و از خانه‌اش برنامه را گویندگی کرد. این برنامه که سابقا دوبار در هفته پخش می‌شد، به زمان نیم‌ساعت در هفته کاهش یافته است.

«باشگاه رادیوی کودکی» شامل یک داستان،‌ قطعه‌ای موسیقی،‌ حکایت و نظرات مجری می‌شود. نکته‌ جالب توجه این است که ونه‌گاس اجرای این برنامه کودک رادیویی را بدون دریافت هیچ مزدی انجام می‌دهد.

وی در این‌باره گفت: مادرم به من گفت که هیچ‌وقت نباید برای اجرای این برنامه پولی بگیرم، چون این برنامه برای کودکان و بیماران پخش می‌شود.

ونه‌گاس افزود:‌ من بینایی‌ام را از دست داده‌ام و تنها می‌توانم با یک چشم ببینم، اما هنوز خوشبینم. وی که تنها درآمد ۸۷۰ دلاری در ماه دارد‌، همراه خواهر هشتاد‌ونه ساله‌اش زندگی می‌کند و هرگز ازدواج نکرده است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.