گوگل اولین چوب اهانت به پیامبر اسلام (ص) را خورد

خبرگزاری آریا-رتبه گوگل به علت پخش فیلم اهانت‌آمیز به ساحت نورانی پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) در سایت یوتیوب وابسته به این شرکت، سقوط کرد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، مسئله ساخت وانتشار فیلم موهن ضد اسلامی در آمریکا و پخش قسمتی از آن در اینترنت ، موجب خشم عمومی مسلمانان در کشور های مختلف شده و واکنش های شدیدی را بدنبال داشته است. این در حالی است که پس از انتشار بخش هایی از فیلم ضد اسلامی “معصومیت مسلمانان”در سایت یوتیوب متعلق به شرکت گوگل ، درخواست های زیادی از سوی مسلمانان جهان برای حذف این کلیپ از سایت یو تیوب مطرح شد ، با این همه گوگل به این درخواست ها پاسخ مثبت نداد. این مسئله با واکنش منفی مسلمانان در سراسر جهان مواجه شد و از جمله باعث تحریم گوگل شد. در واقع این فیلم اعتقادات بیش از یک میلیارد مسلمان در سراسر جهان را مورد اهانت قرار داده و پیش از این مسلمانان در بسیاری از نقاط جهان خواستار تحریم این فیلم شده و از مدیریت سایت یوتیوب خواسته بودند که این فیلم را از سایت خود حذف کند اما این درخواست مورد پذیرش قرار نگرفت.
مسلمانان در سرتاسر جهان اسلام در حرکتی خودجوش جست‌وجوگر گوگل و سایت یوتیوب را تحریم کردند تا از این طریق ضمن اعلام اعتراض خود خسارت مالی سنگینی را به این شرکت ها تحمیل کنند. در پی این اقدامات و تنها با گذشت ۱۲ ساعت از این تحریم ؛ گوگل که پربازدیدترین سایت در جهان به شمار می آمد، با از دست دادن تعداد زیادی از کاربران خود جایگاه خود را از دست داد و به رتبه دوم سقوط کرد.
در این راستا ،سایت اینترنتی الکسا alexa که ترتیب پر بازدیدترین سایت‌ها در جهان را نشان می‌دهد، در تازه‌ترین رده بندی خود، رتبه گوگل را به دومین سایت تنزل داد. این در حالی است که گوگل طی ۸ سال گذشته همواره در صدر جدول پربازدیدترین سایت‌های جهان قرار داشت و بدون رقیب در رتبه نخست سایت الکسا جای داشت.

تحریم سایت گوگل از سوی مسلمانان موجب کاهش بیش از ۵ درصدی بازدیدکنندگان این سایت گردید و این مسئله باعث سقوط گوگل از رتبه اول بازدید ها شده است. زیان‌های گوگل طی روزهای گذشته همچنان ادامه داشته به گونه‌ای که برخی از سایت‌های خبری اعلام کردند که گوگل روزانه ۳ میلیون بازدید را از دست می‌دهد. بر اساس رده‌بندی سایت الکسا، در حال حاضر سایت اجتماعی «فیسبوک» در صدر جدول پربازدیدترین سایت‌های جهان قرار دارد و پس از گوگل که در مکان دوم قرار دارد، سایت یاهو قرار گرفته است.
بنابر این گزارش همچنین در پی اعتراض مردم در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی به پخش فیلم اهانت‌آمیز به ساحت پیامبر اکرم (ص) در سایت یوتیوب وابسته به شرکت جستجوگر اینترنتی گوگل، ارزش سهام این شرکت به شدت کاهش یافت.
فعالان رسانه‌ای اعلام کردند که تحریم شرکت گوگل سبب شده است تا ارزش سهام این شرکت به شدت کاهش یابد و خسارت ۲۱۰ میلیون دلاری به آن وارد شود.
سایت یوتیوب که در مالکیت شرکت گوگل قرار دارد، با وجود اینکه مدعی است از گذاشتن فیلم‌های خشونت‌آمیز خودداری می‌کند ابتدا اعلام کرد که فیلم توهین‌آمیز علیه پیامبر اسلام را از این سایت حذف نمی‌کند، اما پس از تظاهرات گسترده مسلمانان این شرکت مجبور شد مانع از دسترسی به این فیلم در برخی کشورهای اسلامی شود.

به نظر می رسد که جریان فراگیر اسلام هراسی اکنون در غرب و بویژه در آمریکا در قالبی سازمان یافته و هدفمند بخصوص در ابعاد رسانه ای و اینترنتی دنبال می شود. در این راستا اقدام سایت یوتیوب در انتشار کلیپی از فیلم ضد اسلامی معصومیت مسلمانان و آن هم با ترجمه عربی حاکی از عمدی بودن این اقدام در راستای تحریک احساسات دینی مسلمانان با هدف اهانت آشکار به پیامبر گرامی اسلام (ص) است و شرکت گوگل نیز با امتناع از حذف این کلیپ در واقع رویکرد ضد اسلامی خود را بیش از پیش آشکار کرده است. طبیعتا این اقدام با واکنش خود جوش مسلمانان در سراسر جهان روبرو شده و کاهش رتبه گوگل در اینترنت یکی از نتایج آن محسوب می شود .به نظر می رسید که این تجربه نشان می دهد اگر مسلمانان جهان بتوانند اقدامات هماهنگی علیه تحرکات ضد اسلامی از خود نشان دهند ، این مسئله ضمن نمایش قدرت مسلمانان باعث خواهد شد تا فعالین ضد اسلامی در غرب در باره پیامد های اقدامات ضد اسلامی خود بیشتر تامل کرده و حداقل برای جلوگیری از ضرر و زیان های مالی و اقتصادی وکاری ، از چنین اقداماتی احتراز نمایند. 


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.