گوگل به Gmail مترجم اضافه کرد

ماندانا سجادی: آن طور که در بلاگ رسمیGmail  نوشته شده است، تیم توسعه دهنده این سرویس گوگل شکل نهایی نسخه آزمایشی مترجم خودکارشان را به سرویس عمومیGmail  منتقل کردند. بخشی از کاربران گوگل از هم اکنون و بقیه در ادامه هفته می‌توانند مستقیما از طریق اینترفیسGmail   متن پیام خود را به زبانهای دیگر ترجمه کنند. لینک Translate message در هیدر ایمیل قرار گرفته و کاربران می توانند به راحتی آن را پیدا کنند.

با کلیلک روی این لینک، پیام شما به زبان مادری‌تان که در بخش تنظیماتGmail  به صورت گزینه‌ای توسط خودتان مشخص شده است، ترجمه می‌شود. این قابلیت بیشترین استفاده را برای آن دسته از افرادی دارد که دوست و آشناهایشان در کشورهای دیگر رندگی می‌کنند. مدیر تولید محصولات Gmailدر این باره گفت: ما بلافاصله از کاربران اپلیکیشن‌های تجاری خود شنیدیم که این قابلیت برای شرکت‌هایی که با تیم‌های محلی خود در سرتاسر جهان کار می‌کنند بسیار مفید است. برخی از مردم فقط می‌خواهند بتوانند به راحتی روزنامه‌ها و خبرهای آن سوی مرزهای سرزمین‌شان را بخوانند.

کاربران همچنین می‌تواند سرویس ایمیل‌شان را به گونه‌ای تنظیم کنند که مترجم به طور خودکار عمل کند و دیگر نیازی نباشد که هر بار روی لینک Translate message کلیک کنند. همین طور اگر می‌خواهند یک متن چند زبانه را بخوانند یا بنویسند می‌توانند هر دفعه آن را به زیان دلخواه خود تغییر دهند.

 تیم توسعه دهنده  سرویسایمیل گوگل در کنار افزودن این قابلیت به اینترفیس Gmail، دو پروژه آزمایشی دیگر را هم  به نسخه عمومی آن اضافه کردند. اول “Smart Mute”که در هر دو نسخه تحت وب و مخصوص موبایل Gmail کار می‌کند و به ساکت شدن زنجیره ایمیل‌های دارای پاسخ دهنده‌های متعدد کمک می‌کند و دوم “Tile Tweaks”با جابه‌جایی ایمیل‌های جدید در تب‌های مرورگر به کاربر اجازه می‌دهد بدون نیاز به اشاره موس بر روی تب، ایمیل‌های باز نشده را در قسمت بالایی آن ببیند.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.