گوگل رونمایی کرد: کروم بوک‌های تازه با پردازنده‌های هاسول

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

روزپنج‌شنبه قبل گوگل همراه با اینتل از سه کروم بوک و یک کروم باکس تازه رونمایی کرد. مراسم معرفی در حاشیه گردهمایی توسعه‌‌دهندگان اینتل در سانفرانسیسکو برگزار شد. در این مراسم که «داگ فیشر» معاون اجرایی اینتل و «ساندر‌پیچای» رییس بخش آندروید و کروم گوگل در آن حضور داشتند از سخت‌افزار تازهی هم رونمایی شد.
 
فیشر و پیچای در این مراسم از دو لپ‌‌تاپ تازه شرکای سخت‌افزاری کروم یعنی HP و Acer، یک لپ‌تاپ کروم بوک ساخت Toshiba و همچنین از یک کروم باکس ساخت Asus رونمایی کردند و به این ترتیب Toshiba و Asus هم وارد بازار محصولات سخت‌افزاری مبتنی بر سیستم عامل کروم شدند. فیشر در این مراسم گفت که استفاده از پردازنده‌های هاسول در این محصولات تازه علاوه بر افزایش ۱۵ درصدی در عمر باتری، سبب بهبود عملکرد ۵۰ درصدی نسبت به نمونه‌های قبلی که مبتنی بر معماری اتم بودند، هم شده است. اینتل و گوگل هنوز راجع به قیمت، مشخصات سخت‌افزاری و زمان عرضه‌ این محصولات اظهار نظری نکرده‌اند.
استفاده از پردازنده‌های هاسول در واقع قدمی رو به جلو برای دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل کروم محسوب می‌شود. به طور کلی کروم بوک‌ها، لپ‌‌تاپ‌هایی کاملا ارزان قیمت محسوب می‌شوند که یکی از دلایل پایین بودن قیمت آنها استفاده از پردازنده‌هایی ارزان مانند پردازنده‌های اتم اینتل یا پردازنده‌های ARM است. با این اوصاف است که تا حالا اغلب کروم بوک‌ها از نمایشگرهایی با وضوح تصویر پایین و بدنه‌های پلاستیکی ارزان قیمت بهره می‌بردند.
یک سال قبل در زمان معرفی کروم ‌بوک پیکسل، ادعای گوگل مبنی بر وجود نمایشگری لمسی و کیفیتی بالاتر از رتینای اپل، در حد و اندازه‌ معرفی یک اتومبیل مفهومی سر و صدا کرد. این محصول نشان داد که در صورت تعهد سازندگان سخت‌افزار به استفاده از تکنولوژی روز در قطعات تازه، کروم‌ بوک محصول شایسته‌ای خواهد بود. علاوه بر مجهز شدن سری تازه محصولات کروم به پردازنده‌های هاسول، اطلاعات چندانی از مشخصات سخت‌افزاری آنها منتشر نشده است. با این حال اما استفاده از تازهترین پردازنده‌های اینتل می‌تواند خبر خوبی برای طرفداران کروم بوک‌ها باشد.
گوگل همیشه تلاش می‌کند تا با گسترش هرچه بیشتر نرم‌افزارها و توسعه‌ سیستم عامل کروم در شرایط رقابتی بازار باقی بماند. زمانی نه چندان دور کروم فقط یک مرورگر وب بود و زیرساخت‌های سخت‌‌افزاری اهمیتی نداشتند، اما حالا سیستم عامل کروم برای رقابت با مایکروسافت و اپل نیازمند پیشرفت در هر دو زمینه‌ سخت‌افزار و نرم‌افزار است و این موضوعی است که از نگاه مدیران گوگل دور نمانده است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.