گوگل مدعی شد: جاسوسی گسترده از ایرانی‌ها در جیمیل

۲۴خردادماه،

سایت گوگل ارائه‌دهنده سرویس “جی‌میل” مدعی جاسوسی گسترده علیه کاربران این پایگاه اینترنتی در سه هفته اخیر در ایران شده است.
به گزارش ایسنا، عصر ایران به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس نوشت: گوگل می‌گوید در طول سه هفته اخیر با بسیاری از اقدامات برای هک حساب ده‌ها هزار نفر از شهروندان ایرانی مقابله کرده و مانع از هک آنها شده‌ است.
این شرکت اضافه می‌کند: منبع این حملات هکری، ایران است. این تعداد اقدام برای هک حساب‌های جی‌میل، نشان‌دهنده یک رکورد در عملیات مقابله با هک در منطقه است.
گوگل ادعا می‌کند: زمان این حملات هکری و اشخاص مورد هدف نشان می‌دهد که این حملات با انگیزه‌های سیاسی است.
براساس این گزارش، نرم‌افزار مرورگر “کروم” وابسته به گوگل در کشف هک گروهی علیه حساب‌های جی‌میل سهم داشته است. این عملیات هکری بسیار پیچیده نبوده؛ به‌نحوی که در این اقدام، کاربران جی‌میل با ایمیلی ناشناس روبه‌رو می‌شوند که در آن لینک پایگاه اینترنتیی قرار داده شده و از آنها خواسته می‌شود تا برای بهتر شدن فعالیت جی‌میل، روی این لینک کلیک کنند. با کلیک کردن روی این لینک، صفحه جعلی “جی‌میل” باز می‌شود که از این طریق رمز عبور کاربران، دزدیده می‌شود.
گوگل همچنین اعلام کرده است که بر حفظ امنیت کاربران خود تاکید دارد و این هک را به کاربران خود اطلاع داده است.
گوگل از کاربرانش به‌ویژه آنهایی که در ایران می باشند خواسته است که اقدامات بیشتر حفاظتی را برای امنیت و حفاظت از حساب کاربری خود داشته باشند.
جی‌میل سرویس پست الکترونیک (ایمیل) گوگل است که از سال ۲۰۰۴ آغاز به کار کرده و تعداد کاربران آن در ژوئیه سال ۲۰۰۹ به ۱۴۶ میلیون نفر و در ژوئن ۲۰۱۲ نیز به ۴۲۵ میلیون نفر رسیده است.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.