گوگل: منتظر نسخه جدید آندروید باشید

شایع شده که گوگل درصدد است تا دو هفته آینده از سری جدید سیستم عامل آندروید رونمایی کند.
به گزارش موبنا، گوگل به تازگی اقدام به ارسال دعوت نامه هایی برای کنفرانس خبری خود که روز ۲۹ اکتبر (۸ آبان) برگزار می شود، کرده است.
بر اساس شایعاتی که در این باره منتشر شده، گوگل قصد دارد نسخه بعدی آندروید را با نام Key Lime Pie منتشر کند.
از سوی دیگر انتظار می رود این نسخه از آندروید بر روی گوشی هوشمند بعدی گوگل از سری Nexus قرار بگیرد.
این گوشی ظاهرا با همکاری ال جی و با نام Nexus 4 به بازار عرضه خواهد شد. به نظر می رسد گوگل قصد دارد گوشی های دیگری از این سری با همکاری شرکت های دیگر از جمله سونی،HTC و سامسونگ راهی بازار کند.
اطلاعات بیشتر راجع به این گوشی ها و ویژگی های نسخه جدید آندروید منتشر نشده است.
آندروید (Android) نام سیستم‌عاملی است که گوگل برای تلفن همراه و تبلت ها و هم اکنون برای تلویزیون نیز عرضه می کند. آندروید بر پایهٔ هسته لینوکس ساخته شده‌ است.
اوایل تابستان سال ۲۰۰۵ گوگل شرکت اندروید در پالو آلتوی کالیفرنیا را خرید. شرکت کوچک اندروید که توسط اندی روبین، ریچ ماینرز، نیک سیرز و کریس وایت پایه‌گذاری شده بود، در زمینه تولید نرم‌افزار و برنامه‌های کاربردی برای تلفن‌های همراه فعالیت می‌کرد.
اندی روبین مدیر ارشد اجرایی این شرکت پس از پیوستن آندروید به گوگل به سمت قائم‌مقام مدیریت مهندسی این شرکت و مسوول پروژه آندروید در گوگل منصوب شد. تیم آندروید به رهبری روبین فعالیت خود را برای تولید پلتفرم موبایل مبتنی بر کرنل لینوکس آغاز کردند و نتیجه اولیه این پروژه در کنفرانس خبری شرکت گوگل اواخر سال ۲۰۰۷، مطرح کردن «اتحادیه گوشی باز» یا Open Handset Alliance بود. ۳۴ شرکت فعال در زمینه تولید نرم‌افزار، تولید گوشی‌های تلفن همراه، اپراتور تلفن همراه و تولیدکننده نیمه رساناها و پردازنده‌های تلفن همراه اعضای بنیان‌گذار این اتحادیه بودند.


iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.